ПО ІНШУ СТОРОНУ «БАРИКАДИ»
Припустімо, що ви вирішили влаштуватись на роботу, але для цього вам необхідно попередньо пройти співбесіду. Звичайно, у вас є всі необхідні знання, навички та рекомендації. Та як продемонструвати свої сильні сторони людині, яка сидить по інший бік стола?
|
|
Передусім слід пам'ятати, що перше враження визначає весь подальший розвиток співбесіди. Тому важливо, аби воно було позитивним, бо інакше ситуація може скластися не на вашу користь і виправити її буде складно.
Під час привітання з роботодавцем намагайтеся бути люб'язним, посміхайтеся та впевнено потисніть руку співрозмовнику. Тримайтеся впевнено, але ініціативу надайте співрозмовнику. Не слід забувати про зовнішній вигляд: зачіску, одяг, взуття, косметику. Загалом усе повинно справити позитивне враження на майбутнього керівника.
Проте варто зауважити, що претенденти на вакансію, в поведінці котрих занадто багато самовпевненості та пихатості, не можуть розраховувати на подальший успіх, навіть якщо вони мають багаторічний досвід роботи. Адже ніхто з роботодавців не витрачатиме дорогоцінний час на приборкання норовливих працівників. Зарозумілість, як правило, відразу породжує відповідну негативну реакцію. Тому краще докладно розповісти про свої досягнення, а компетентність довести на прикладі тих задач, які вам уже вдалося вирішити. Увагу співрозмовника сконцентруйте на важливих досягненнях.
Доречно згадати, що мовчання — золото, тому в той момент, коли ви збираєтесь з думками і виникає пауза, — краще промовчати та трохи обдумати відповідь на поставлене вам запитання або попросити дати вам пару хвилин на роздум, ніж заповнювати цю паузу недоречними звуками «е-е-е!». У вашого візаві, може скластися враження, що у вас обмежений словниковій запас або недостатньо фахової підготовки та кваліфікації. Інакше кажучи, краще делікатним мовчанням справити враження розумної та інтелігентної людини.
А от мова жестів може вас підвести. Навряд чи ви справите враження, якщо стиснетесь, як грудка, або схрестите руки на грудях, або розвалитесь на стільці. Слід сісти рівно, не навалюючись на спинку, руки вільно покласти на коліна та дивитись співрозмовнику в очі, тим самим ви продемонструєте свою повагу. Але є одна маленька деталь: не треба дивитись на представника компанії невідривно, ваш погляд має створювати у нього відчуття комфорту.
Проявіть якомога більше ініціативи — не уникайте, можливо, лише одного-єдиного шансу розповісти про себе як найбільше. Однак не слід забувати про те, що інтерв’ю — це не вечір запитань та відповідей. Це процес двостороннього обміну інформацією. Розкажіть детальніше про свою роботу, але намагайтеся не перевтомлювати співрозмовника великим обсягом інформації. Це може бути не на вашу користь. Наприкінці бесіди скористайтеся правом поставити запитання та отримати на них відповіді.
Отже, лише впевненість та серйозна підготовка до інтерв'ю доможе вам переконати людину, яка сидить по ту сторону стола, що саме у вас є всі підстави посісти вакантне робоче місце.
|