pro-robotu.ua
pro-robotu.ua
Про видання pro-robotu.ua Контакти pro-robotu.ua Розміщення оголошення
в тижневику
pro-robotu.ua Вакансії та
оголошення
pro-robotu.ua Пошук
по сайту
pro-robotu.ua
pro-robotu.ua
pro-robotu.ua
pro-robotu.ua Підписка на
видання
pro-robotu.ua КЗпП України pro-robotu.ua Інтерв'ю та
статті
pro-robotu.ua Резюме

Онлайн журнал


Поради з працевлаштування

Будет ли украинский мед в будущем?

 В Украине не хватает пчеловодов

• докладніше

В Украине стартует социальный проект

 Министерство социальной политики Украины профинансировало проект, стартующий сразу в шести регионах сраны.

• докладніше

Зверніть увагу:

Робота кухарем в Києві

Робота водієм в Києві

Робота вантажником в Києві


Інтерв'ю та статті |

Викладачі для дорослих


Викладачі для дорослих


Якщо ви володієте знанням, дайте іншим запалити від нього свої світильники.
Томас Фуллер, англійський богослов, історик та біограф, 1608-1661 рр.

Непросто викладати предмети школярам та студентам. А ось як бути з дорослими? З одного боку, з ними простіше, бо вони на лекціях не кидатимуться книжками та не битимуть сусіда лінійкою по голові. Проте дорослі відразу розпізнають непрофесіоналізм викладача, до того ж можуть про це сказати вголос. Як добирають викладачів для роботи з дорослим контингентом, нам розповідає Ольга БОНДАРЕНКО, директор Інституту післядипломної освіти Київського Національного Університету Технологій та Дизайну.

Викладачі для дорослих
Ольга БОНДАРЕНКО, директор Інституту післядипломної освіти Київського Національного Університету Технологій та Дизайну


ОРІЄНТИР НА СЛУХАЧІВ

Не можна допускати брак у роботі, тим більше в освіті. Наші слухачі (здобувачів другої вищої освіти називають слухачами) — дорослі і поважні люди, які самі працюють і в фінансових, і в державних структурах високого рівня, вони не бояться висловлювати свою думку. Істотною відмінністю набуття другої вищої освіти є те, що слухачі, крім того, що мають великий життєвий досвід, часто вже працюють за спеціальністю, якої навчаються. Дорослі підходять до викладача зовсім інакше: для них викладач — це людина, яка повинна знати більше, ніж вони. Тому, якщо викладач не виконує свою місію в аудиторії, у слухачів з’являється запитання: «За що я сплачую гроші?». З цього випливає потреба в викладачах високого рівня, і в першу чергу, у викладачах-практиках.

ЗАСОБИ ДОБОРУ: КОНКУРСНА ЛЕКЦІЯ

На жаль, наші бажання щодо комплектації викладацького складу не завжди співпадають з нашими можливостями. Проте маємо змогу вибирати і обираємо найкращих. Часто критерієм добору стає так звана «конкурсна лекція». Ми запрошуємо кілька викладачів із різних ВНЗ, які б хотіли у нас працювати і пропонуємо їм тему (всім однакову) для лекції, слухаємо і робимо висновки. Ми розуміємо, що це не завжди дає гарантію правильного вибору, бо людина знає, що то є «випробувальна лекція», і від цього залежатиме, візьмуть її на роботу чи ні. Безумовно, кандидат ретельно підготується, проте весь курс може читати значно гірше. Тому ми намагаємось брати викладачів із провідних ВНЗ, які вже себе зарекомендували і яких ми знаємо. Для об’єктивізації оцінки кожного семестру проводимо анкетування серед слухачів. Іноді вносимо корективи в роботу викладачів.

ЗАЛУЧАЄМО ПРАКТИКІВ

Велику цінність для викладацької діяльності представляють спеціалісти, які працюють у бізнесі, зокрема, в консалтингових центрах, тобто які мають практичне застосування набутим теоретичним знанням, уміють раціонально поєднати теорію з практикою. Таких викладачів високо поціновують наші слухачі. Тому, крім професійних викладачів-теоретиків, запрошуємо викладачів-практиків, які працюють у Міністерстві фінансів, Державному Казначействі, а також керівників аудиторських фірм, сертифікованих бухгалтерів. У свою чергу, люди, які мають такий рівень, мають і можливість заробляти за годину стільки, скільки ми забезпечити не можемо. Тому для мотивації професіоналів застосовується інший підхід: рекомендації наших колег, особисті знайомства, партнерські та дружні стосунки. Тоді люди, які мають змогу заробляти 100 у. о. за годину, приходять працювати до нас за 25 грн за годину тільки тому, що це наші давні знайомі, які розуміють, що рівень освіти повинен бути відповідним до реалій сьогодення. Вони також із розумінням ставляться до того, що вища школа не може платити велику заробітну платню. Частково ми компенсуємо невеликий рівень оплати праці можливістю безкоштовно друкуватися в різних виданнях, спробувати себе в інших напрямках чи відпрацювати новий курс. Тобто диференційовано користуємось засобами мотивації.

ЧИ Є ПЕРЕВАГОЮ НАУКОВИЙ СТУПІНЬ?

Однозначно відповісти не можна, бо іноді практика доводить, що асистент працює з аудиторією на порядок краще, ніж професор чи доктор наук. У нас працюють молоді викладачі, які замість наукового ступеня мають міжнародні сертифікати. Це приносить хороші результати, бо такі викладачі мають новітні знання, мають уявлення щодо вимог, які ставляться світовою спільнотою саме до цього напрямку. А ми йдемо у ногу з часом. Нам приємно, коли слухачі звертаються зі словами подяки саме до молодих викладачів: ті вміють доступно і зрозуміло донести до аудиторії те, що, на перший погляд, здається зовсім незрозумілим. Коли дякують викладачам з науковим ступенем, це не вражає, бо так і має бути. А для молодих викладачів це і є найвищою оцінкою, отже, і для нас.
 
Анна КРУПКО
Фото Катерини ТОЛМАЧОВОЇ











Зверніть увагу: Знайти роботу в Києві - на Jobs.ua!

Наші проекти:

Jobs.ua - Робота в Україні Srochno.ua - Терміново Потрібні Training.ua - Тренінги в Україні
Vakansii.ua - Вакансії в Україні Resume.ua - Резюме в Україні Personal.ua - Пропоную Роботу
Profi.ua - Посадові Інструкції Jobsite.com.ua - Знайти Роботу ArendaZala.com.ua - Конференц зали
© 2002-2019 "Пропоную Роботу" | Мапа сайту