Виховувати громадянина
Світ змінюється, розвивається і всі намагаються йти в ногу з часом. Змінюється попит на різні професії, але така професія, як учитель, у широкому розумінні,— існуватиме завжди. Це пов’язано з тим, що передавати інформацію та досвід від покоління до покоління, навчати новому закладено на генетичному рівні — і саме це є рушійною силою розвитку людської цивілізації.
|
|
Світ змінюється, розвивається і всі намагаються йти в ногу з часом. Змінюється попит на різні професії, але така професія, як учитель, у широкому розумінні,— існуватиме завжди. Це пов’язано з тим, що передавати інформацію та досвід від покоління до покоління, навчати новому закладено на генетичному рівні — і саме це є рушійною силою розвитку людської цивілізації. Крокуючи в ногу з модою, теперішні сім’ї з достатком все частіше звертаються до послуг приватних учителів, гувернанток, нянь. У ХVІІ-ХІХ ст. цей вид навчання був поширений у дворянських сім’ях, і саме він був основним. Тодішні гувернантки та гувернери мали спеціальну різнобічну підготовку з усіх предметів, перевага надавалася іноземним учителям-гувернантам, переважно з Франції. Як тут не пригадати Пушкіна: «Он по-французки в совершенстве мог изьясняться и писать…»
Наразі мода повертається. Для раннього всебічного індивідуального розвитку малечі шукають професійних нянь, для дітей шкільного віку — приватних учителів-предметників та викладачів мистецького спрямування (музика, живопис, вокал). Однак вплив такого навчання на розвиток дитини як особистості, на її знання і вміння, а також на застосовування цих є позитивним навичок у повсякденному житті та майбутній роботі.
З одного боку — то великий плюс, що дитина поглиблено вивчає той чи інший предмет із приватним учителем. Учитель, враховуючи потенціал юної особистості, може скоригувати подання матеріалу, приділити більше часу на його вивчення, використовуючи як традиційні методи, так і нетрадиційні, найсучасніші. І цим самим досягти результату, який у загальноосвітній школі від дітей навіть не очікують. З іншого боку, —тільки навчаючись у школі, дитина як особистість із певним «Я» може реалізувати себе, тобто виокремитись із колективу бути кращим ніж інші, і таким чином заохочується до навчання. Дитина має відчувати і порівнювати глибину своїх знань зі своїми однолітками.
Інколи ми, батьки, дивуємося, чому наші діти за здібностями не вдалися в нас. Це трапляється з причин недостатньої уваги до особистості дитини. Невчасно помітили, що дитина не зрозуміла певний матеріал. Можливо, вона і намагалась це сказати, вчитель не побачив, і результат – вона замкнена в собі з переконанням, що їй досить того, що вона знає.
Для дошкільнят присутність няні чи гувернантки, компенсує недостатність батьківської уваги. Сучасні респектабельні батьки, намагаючись встигнути за розвитком бізнес-відносин, не встигають приділяти достатньо уваги дітям. Мами «бізнес-леді» ще в ранньому віці залишають своє чадо на нянь. Няні, стають другими мамами, беручи участь у вихованні дитини. Дошкільний період надзвичайно важливий у житті дитини, тому що 90% інформації вона засвоює до 6 років. У цей період формується її характер, смаки, принципи. Тому важливо саме в цей час прищепити дитині почуття прекрасного, закласти моральні цінності, аби в подальшому вона стала повноцінним членом суспільства. Діти — майбутнє будь-якої держави.
|