БРУДНА І СТАБІЛЬНА
Нюанси роботи на СТО
Цілеспрямована людина знаходить спосіб,
а коли не може знайти — створює його.
Стокард Ченнінг, акторка
|
Артем МАНЬКО, майстер шиномонтажу СПД «Липницька»
|
|
За останні 10 років кількість підприємств автосервісу збільшилася в 10 разів. Сьогодні одна СТО в середньому обслуговує до 1300 автомобілів, тобто, автосервіс досяг рівня свого насичення. Могутню конкуренцію «самостійним» СТО створюють фірмові станції обслуговування, кількість яких зростає в міру розвитку дилерських мереж практично всіх автомобільних брендів. Разом з тим спостерігається тенденція появи СТО, що спеціалізуються на окремих видах робіт: ремонті автоматичних коробок передач або агрегатів, антикорозійній обробці кузова, шиномонтажних роботах, мийці та обробці салону тощо. Однак гострою залишається проблема кваліфікації персоналу і навчання його нюансам роботи з клієнтами.
Про роботу в малому бізнесі автомобільної галузі розповідає Артем МАНЬКО, майстер шиномонтажу СПД «Липницька».
— По закінченню СПТУ, переді мною постала проблема працевлаштування. Виявилося, що моїх знань недостатньо та ще й відсутній досвід роботи. Два роки тому працювати на СТО мені запропонував знайомий і я погодився.
Перший час працював учнем майстра. Така форма навчання, на мою думку, найефективніша. Одночасно з отриманням нової інформації я практично застосовую набуті знання. З часом прийшло і розуміння всіх робочих процесів, і досконале володіння інструментом, і навички спілкування з клієнтами.
Водії — особлива категорія людей. Вони чітко знають, що в їх автомобілі є поламка, яку необхідно усунути. Це стосується і карбюраторів і шин. Зазвичай, конфліктні ситуації виникають на тлі термінів виконання замовлення клієнта. Роботу слід виконати не тільки якісно, а й швидко. Тому уважність під час робочого процесу — найголовніше.
Професійний недолік у роботі — технічний бруд, але до цього слід ставитися спокійно і неупереджено.
Щодо професійної освіти — то це процес постійний. Змінюються моделі автомобілів, з’являються на ринку запчастин якісь новинки, вдосконалюється обладнання для обслуговування автомобілів тощо. Механік має знати і вміти користуватися і новим обладнанням, і старим. Тому всі працівники СТО вивчають сучасну спеціалізовану літературу.
СТО працює з 8-ї ранку до 10-ї вечора. Колектив маленький: два шиномонтажники і два майстри карбюраторів. Чіткого графіка не існує і ми за взаємною домовленістю можемо змінювати час та обсяги роботи.
Я ставлюся до роботи відповідально, як до джерела свого стабільного фінансового існування. Погодьтеся, відчувати впевненість у завтрашньому дні — немало. Тому я раджу всім, хто шукає роботу — беріться за будь-яку справу. Нехай це буде невідома для вас сфера діяльності, навчитися можна всьому. Той, хто хоче працювати, працює. Автосервіс в Україні розвивається стрімкими темпами. Звичайно існує різниця між СТО малих і СТО великих фірм. У перших ви можете набути досвіду, інші навряд чи візьмуть без досвіду роботи та багажу знань.
Головна тенденція останніх років у сфері надання послуг з шиномонтажу — розширення асортименту устаткування і матеріалів і, що суттєво, — ріст ступеня кваліфікації працівників даного сегмента автосервісу. Приміром, велика частка приватних СТО Києва щорічно разом з німецькими фахівцями проводить навчальні семінари по роботі з шиномонтажними матеріалами. І хоча сума витрат на відкриття приватної СТО сягає 10 тис. у.о., за умов правильного добору персоналу станції, ефективному використанні обладнання цей бізнес залишається прибутковим.
Конкуренція між СТО в столиці існує тільки у розрізі цінової політики, і власнику залишається лише визначитися щодо політики обслуговування: чи обрати боротьбу за кожного клієнта, чи боротьбу за стабільні ціни та якість послуг.
|