СТАБІЛЬНІСТЬ – ПЕРЕВАГА ТОРГОВИХ КІОСКІВ
Головне не прогрес, а його напрямок.
Михайло Генін, сучасний російський філософ
|
|
Змінюється все. І навіть негативне ставлення більшості українців до дрібних торгових точок: кіосків та павільйонів. Хаотичне розташування у центрах транспортних розв’язок, сусідство зі стихійними базарами. Зрозуміло, що такий стан речей не влаштовував ані адміністрацію столиці, ані покупців.
Сьогодні ситуація стабілізувалася. І базари працюють, і магазини, і звичайно, мережа роздрібної торгівлі. Без малого бізнесу не може розвиватися жодна економіка в світі.
Малі архітектурні форми (МАФ) — кіоски, павільйони — займають нішу торгових точок із продажу товарів першої необхідності.
Переваги торгових організацій цієї категорії у тому, що вони знаходяться найближче до споживача, аніж будь-який торговий центр чи супермаркет, у більшості своїй працюють цілодобово і не створюють черг покупців.
Для підприємців, які пропонують населенню побутові послуги, — ремонт взуття, лагодження та хімчистка одягу, перукарні, фотоательє тощо — кіоски та павільйони також можуть стати альтернативою оренди приміщень у великих торгових центрах. Та якщо питання щодо кількості подібних торгових точок стабілізувалося, кадрове забезпечення для підприємців малого бізнесу залишається проблемним.
Про специфіку роботи розповідає Антоніна МАТВЄЄВА, продавець ПП «Ромакс».
—У сфері обслуговування населення я маю певний досвід, бо раніше працювала у пункті прокату. Торгівля стала для мене новою сферою діяльності і в перші дні роботи продавцем було важко працювати. Допомагали психологічні навички спілкування з людьми, знання касового апарату, але багато чому я вчилася в процесі роботи: приймати товар, вести облік, перевіряти документацію. Роботу необхідно виконувати не тільки уважно, але й швидко. Навіть складування товарів, їх розташування у маленькому приміщенні потребує продуманості, адже кожної хвилини може прийти покупець, який хоче купити ту групу товарів, яку ви отримали першою — і вона має бути під рукою. Велике значення для продавця мають знання товарознавства, адже асортимент кіоску формує саме він: за зміну легко з’ясувати, що реалізовано, а чого не вистачає на наступну добу; проте зробити замовлення певної групи товарів на тиждень складніше. Тут уже йдеться про аналітику. Я враховую такі показники, як робочі та вихідні дні, свята, пору року та особливості категорії покупців саме моєї торгової точки. Наприклад, навесні менше купують газовані напої, а у п’ятницю добре мати запас пива та цигарок. Постійні клієнти — люди середнього матеріального статку, тому і кількість дорогої кави чи шоколаду обмежена. Якщо врахувати всі нюанси — терміни придатності товару не порушуватимуться, а робота буде ефективною та прибутковою. Ми працюємо у парі з іншим продавцем, з 7-ї ранку до 10-ї вечора, тиждень через тиждень. Заробітна плата — 150 - 190 грн за тиждень роботи.
Ця посада не потребує спеціальної освіти, досвіду роботи, вікових та статевих обмежень. Ще один плюс — ви завжди зможете знайти роботу за сумісництвом на вільний тиждень від торгівлі. Претендувати на цю вакансію може більшість пошукачів, які мають київську прописку, санітарну книжку та навички роботи на касовому апараті. А плинність кадрів у нашій сфері — питання психології та характеру претендентів. Не кожна людина може бути постійно уважною в підрахунках грошей, люб’язною і чемною з привередливими покупцями. Ця робота для тих, хто вміє керувати власними емоціями, і любить людей незалежно від їхньої поведінки. Як кажуть мої колеги, головне в нашій роботі — витримка, а потім уміння правильно рахувати гроші.
А всім, хто шукає роботу, я раджу братися за будь-яку справу; якщо є бажання працювати, — ви навчитеся новій спеціалізації, незалежно від віку та освіти.
|