Даруйте за асоціації, але комерція — одне з найдавніших «бізнесових» занять людства, яке виникло ще до становлення первіснообщинної формації: Єва вмовила Адама покуштувати яблучко, провівши перед цим умілу презентацію. А якщо серйозно, то комерція нерозривно пов‘язана з нашим життям, вона ввійшла в нього настільки природно, що стала в багатьох випадках непомітною. Приклад? Будь-ласка. Хто з нас, купуючи на базарі товар, не торгується. Ось і паростки комерції, в кожному з нас. Комерція — саме той вид бізнесової діяльності, де успіх великою мірою залежить не від рівня освіти продавця (хоча навчання цьому є обов‘язковою складовою успіху), а від індивідуальних особистісних якостей, характеру, темпераменту, психологічної стійкості, впевненості в своїх силах і кінцевий результат (Діаграма 1)
Аналізуючи оголошення, надруковані в газеті «Пропоную роботу», щодо ситуації в цьому секторі підприємництва складається неоднозначна думка. На перший погляд, попит на спеціалістів-комерсантів ніби невеликий, проте темпи зростання збільшуються у геометричній прогресії. Отже цифри є умовними і відображають лише загальну тенденцію. Простий аналіз і розрахунок свідчить, що попит на кадри невпинно зростає. Щороку на споживчому ринку столиці з’являється кількасот нових торгових марок та послуг. Для проведення презентації, наприклад, торгової марки чи товару лише в одному супермаркеті чи магазині потрібно мінімум два промоутери. А лише в Києві таких магазинів понад тисяча. Сервісні медичні та консультаційні центри (центри краси, корекції тощо) ростуть, мов гриби. Кожен такий заклад для повноцінного функціонування потребує кілька десятків співробітників, отже попит на нових працівників невпинно зростає. Сектор продажу послуг населенню практично необмежений, отже попит на потенційних фахівців-агентів страхового, рекламного, туристичного ринку навіть не має адекватного визначення. Скажімо, ринок страхових послуг у нашій країні охоплює близько 8-12% (для порівняння, в країнах заходу 90-96%). Отже, він буде невпинно зростати, залучаючи до своїх лав сотні тисяч нових «бійців». Така ж ситуація на ринку рекламних та туристичних послуг. Твердження, що реклама є рушійною силою розвитку економіки є правильним. Створення нових товарів і послуг, їх просування на споживчий ринок здійснюються саме за допомогою реклами. Тому кожне рекламне агентство (а кількість їх теж збільшується) наймає енергійних молодих людей для формування «загонів» агентів, які і поведуть боротьбу за розподіл рекламного «пирога» на ринку нових і старих товарів і послуг. І нарешті про багаторівневий маркетинг. Такі структури як «Амвей», «Ейвон», «Фаберлік», «Оріфлейм», «Мері Кей», «Гербалайф» та багато інших, які без залучення нових користувачів (а відповідно) і співробітників апріорі існувати не можуть. А щоб хоча б одна мережна структура розвивалась, потрібна кількість адаптів, що підпорядковуються законам геометричної прогресії і їхня кількість зростатиме до безмежності, а це десятки і сотні тисяч нових вакансій. Отже, в комерції закладений необмежений ресурс (Діаграма 2)
Про рівень успішності в кожній групі можна писати багато. Проаналізувавши вимоги, що ставляться до претендентів, і результатів, яких досягають усі успішні консультанти й агенти, спробуємо скласти певний алгоритм успішності в роботі:
- Ви маєте бути енергійним і завзятим.
- Досконало знати ті товари і послуги, що пропонуєте (для цього більшість агентів ними користується).
- Мати позитивний досвід у спілкуванні з людьми, бути впевненими у собі, переконливим.
- Бути освіченими і ерудованими (не вірте про необов’язковість вищої освіти — лише розумні люди будуть успішними в цьому бізнесі.
- Претендент на роботу має мати респектабельну зовнішність.
- Потрібно бути впевненим у собі і в кінцевому результаті.
- Розробити алгоритм власного успіху (на досвіді успішних колег з урахуванням специфіки власної роботи).
Звичайно є ще й інші важливі складові успіху, але все це є умовним і індивідуальним. Факти свідчать, що успішно працювати (а рівень заробітної плати від 150-200 грн і до безмежності ) тут можна. Тому бажаємо всім працюючим на цьому поприщі успіху .