ІНТУЇЦІЯ В БІЗНЕСІ
— БОГОМ ДАНИЙ ТАЛАНТ
Коли ви прагнете піднятися вгору, розраховуйте лише на власні ноги.
Фрідріх Ніцше, німецький філософ
Як підприємство, відкрите у 1938 році, подолало занепад періоду постперебудови і стало успішним і розвиненим у сучасному бізнесі України? «Тільки завдяки правильному добору персоналу, — вважає Володимир Ковальчук, керівник відділу маркетингу ЗАТ «Дніпропетровський комбінат харчових концентратів — торгова марка «Золоте зерно».
|
Володимир Ковальчук, керівник відділу маркетингу ЗАТ «Дніпропетровський комбінат харчових концентратів»
|
|
Як підприємство, відкрите у 1938 році, подолало занепад періоду постперебудови і стало успішним і розвиненим у сучасному бізнесі України? «Тільки завдяки правильному добору персоналу, — вважає Володимир Ковальчук, керівник відділу маркетингу ЗАТ «Дніпропетровський комбінат харчових концентратів — торгова марка «Золоте зерно».
— Моя кар’єра цікава тим, що за 38 років стажу я пройшов кар’єрними щаблями від учня слюсаря до посади виконавчого директора підприємства. Фактично сьогодні посаду начальника відділу маркетингу можна вважати пониженням, але професійний статус втрачає значення, коли є цікава і перспективна робота, що приносить стабільні прибутки.
За освітою я — радіотехнік і понад 20 років займався автоматикою та зв’язком. Після 1991 року спробував сили у комерційній діяльності. Великим сюрпризом став висновок, що комерція не менш цікава, аніж процеси, які відбуваються у транзисторах та телевізорах. Довелося навчатися, як кажуть «з нуля»: вивчав спеціалізовану літературу англійських та американських фахівців, переймав досвід наставників. Результат — початок нової кар’єри: регіональний менеджер, провідний менеджер підприємства, начальник відділу маркетингу. Працюю та займаюся самоосвітою, відвідую тематичні тренінги.
На мою думку, вирішальну роль у кваліфікації маркетолога грає досконале знання тієї сфери, якою займається підприємство, тієї групи товарів, з якою маркетолог працюватиме. Відділи маркетингу в таких великих організаціях, як наша, займаються не лише маркетингом, а й повним забезпеченням робочих процесів: енергозабезпеченням обладнання, закупівлею спецодягу для робітників тощо.
Товарний рух на ринку України, стимуляція продажів вимагають від висококваліфікованого маркетолога сучасних знань з економіки та реклами. Адже 90% успіху — знання міжособових відносин та вроджена інтуїція. А от інформаційну базу для ведення переговорів маркетолог готує заздалегідь і самостійно. Не варто приходити на ділову зустріч просто з пропозицією, неодмінно треба чимось зацікавити, переконати. Після детальної підготовки з’являються і тактика, і стратегія проведення переговорів.
Сьогодні ситуація на ринку України товарів нашої групи доволі складна. Ще 5-6 років тому, ми відчували конкуренцію лише з боку зарубіжних компаній-виробників. Сьогодні зростає тиск вітчизняних конкурентів. І якщо просування імпортного товару має в основі колосальні рекламні бюджети, то нам, аби перемогти співвітчизників, необхідно шукати нові нестандартні рішення. Теоретично маркетологом може працювати будь-хто, а от успішно — тільки творчі, активні та обізнані на маркетингових технологіях фахівці.
Торгівля цікава тим, що не фірма торгує з фірмою, а конкретна людина з іншою. Тому в першу чергу враховується така якість, як порядність. Будь-яка спекуляція дарує лише разовий прибуток, а от досягти довгострокових ділових відносин — це вже талант менеджера. Висококваліфіковані спеціалісти в будь-якій сфері бізнесу завжди займають стабільні і високооплачувані посади: це закон бізнесу — бути профі. Тому не освіта, яку ви здобули, ні посада, на якій ви працювали раніше, не мають особливого значення. Головне те, що ви вмієте сьогодні.
Я переконаний, що страх пізнавати щось нове стримує багатьох людей від кроку до успіху. Вивчайте закони бізнесу, реалізуйте себе, незалежно від віку і статі. Думаю, що погано не тоді, коли щось не вийшло, а коли ви навіть не спробували щось змінити на краще.
|