Вовка ноги годують
Хороший торговий агент той,
хто може продати три пари рукавичок Венері Мілосській
Роберт Орбен
«Торговий представник — це особа, якій за комісійну винагороду доручається укладати угоди та бути посередником від імені торговельної чи виробничої компанії».
Економічний словник
|
|
Серед вимог роботодавців до професійних та особистих якостей претендентів на вакансію торгового представника найчастіше зазначаються комунікабельність, досвід роботи з клієнтами або палке бажання з ними працювати, вік до 40 років, презентабельна зовнішність та наявність водійських прав (бажано разом з особистим авто). Освіта може бути як середньою, так і вищою, залежно від рівня компанії.
Наш співрозмовник — Анжела Волошина, керівник відділу збуту фірми «СОВ. Гавань».
— З назви професії випливає і головне завдання — репрезентування продукції. Працюємо ми на виставках або безпосередньо з магазинами чи торговельними точками гуртової чи роздрібної торгівлі. Торговий представник — посередник між постачальником та реалізатором, тому результат його діяльності залежатиме від якості напрацьованої клієнтської бази. До його обов’язків входить ведення переговорів про терміни та умови укладання контрактів, збирання замовлень від клієнтів, контроль за надходженням платежів, оперативний контроль за постачанням та просуванням нової продукції на ринок. Можливим є рекомендація цін з наступним затвердженням у керівництва. Усе це функції універсального торговельного представника, саме так працюють на нашій фірмі. Але на різних фірмах свої вимоги. Іноді це лише представництво продукції або приймання замовлень та заповнення бланків продаж. Буває так, що продукція досить дорога, а її об’єм невеликий і вміщується в автомобіль, тоді торговий представник виконує ще і обов’язки експедитора: оформлює рахунки і видає товар. Це так званий вен-селінг — торгівля з коліс.
Можна працювати, шукаючи клієнтів по телефону, але краще самостійно відвідувати торгові точки. Приказка «вовка ноги годують» — саме про специфіку професії торговельного представника. Це не тільки складна, а й цікава робота: за день доводиться спілкуватися з 10-20-ма потенційними клієнтами.
Графік роботи ненормований. Навіть, якщо робочий час чітко визначений, все одно доводиться працювати більше, адже хочеться отримувати хорошу зарплатню, особливо на початку, коли ще вчишся новій справі. Зарплата залежить від обсягів продаж, отже, сидячи вдома, заробити неможливо.
Ми працюємо в умовах жорсткої конкуренції: виробників продукції багато, торговому представнику треба вміти працювати з клієнтом, знати «вигідність» товару. Обов’язково потрібні знання психології спілкування, техніки роботи із запереченнями. Корисними будуть і знання основ мерчендайзингу, оскільки можна підказати, де краще розмістити товар на прилавку, аби він швидше продався.
Усі ці знання я отримала на тренінгах, семінарах та завдяки сучасним технологіям одержання інформації. Вони стали у нагоді в моїй подальшій роботі та кар’єрі: адже людина, яка не хоче стояти на місці і прагне більшого, використовує всі засоби, головним з яких є постійне підвищення професіоналізму.
Щодо особистісних якостей, то торговий представник має бути активним, рішучим бійцем, не відступати перед труднощами, важливі рішення приймати одразу. Слід бути уважним у роботі з документами: доводиться працювати з рахунками та угодами. Комунікабельність потрібна апріорі, бо без неї неможливо взагалі щось продати. Потрібно бути відкритим і привітним, завжди йти назустріч людям. І обов’язково любити свою роботу, фірму і товар: якщо ж ти його не любиш, то його не полюбить і покупець.
І головне: торговими представниками не залишаються на все життя, це динамічна професія. Якщо ви професіонально зростатимете, то згодом підніметесь у посаді. Отже, спробувати варто.
|