Продовжуємо цю важливу тему. Перша частина – тут, а ми продовжимо з’ясовувати, як без стресу, та ще з вигодою для себе, полегшити процес адаптації на новій роботі.
Проявляйте ініціативу.
Але в розумних межах, звичайно. Зважайте на те, що одна річ – це працювати довгий час у цій компанії та в цьому колективі, і давати комусь пораду щодо оптимізації того чи іншого процесу, – і зовсім інша річ, коли це робить новачок.
До новачка, якщо він надмірно виявляє ініціативу, решта команди може поставитися відчужено, насторожено. Або навіть вороже. От скажіть, воно вам потрібне в свій перший робочий тиждень? Так стресу не позбудешся, радше навпаки. Тому пам’ятаємо: ініціатива – у розумних межах.
Будьте привітними.
Навіть з тими членами колективу, які поставляться до вас дещо упереджено чи насторожено – і таке буває! – навіть з ними намагайтеся бути привітними. Поставте собі завдання з часом дізнатися для себе, чому ці люди так ставляться до вас. Можливо, вони зі всіма такі, а можливо, вони вбачають у вашій особі небезпечного конкурента/конкурентку. Все може бути, тому жоден варіант не потрібно ігнорувати, поки ви не дізнаєтеся ближче, що це за люди. Адже вам з ними, як не крути, до ведеться пропрацювати деякий час, правильно?
Не поспішайте іти на конфлікт.
В будь-якому випадку поспішати з тим, щоб іти на конфлікт – категорично не варто. Дайте собі трохи часу, бодай декілька тижнів, щоб уважніше «приглядітися» до цих людей. Адже на новій роботі одна з першочергових задач – це адаптуватися до робочого місця з мінімальним стресом, чи не так? Можливо, ця людина завжди така, і з часом ви просто навчитеся не звертати увагу на її бурчання, як це роблять ваші колеги. Можливо, ви зможете з часом знайти спільні точки дотику та залагодити це непорозуміння. Це кращий варіант, ніж одразу іти на конфлікт.
Не забувайте про власний розвиток.
Хочете, щоб вас цінували як професіонала? Тоді активно займіться самоосвітою з нових робочих питань. Особливо це актуально, коли ви дійсно конструктивно та об’єктивно оцінюєте свої вміння. Бачите прогалини в знаннях? Google та технічна документація, інструкції і т.д. – до ваших послуг. Адже якщо ви можете вияснити для себе якесь питання, не засмикуючи колег чи ментора – хіба ж це погано? І розум тоді ваш буде зайнятий чимось корисним, а не продукуванням всіляких тривожних і непотрібних думок, з яких користі небагато. А от призвести до ще більшого стресу вони можуть. |