Які виклики це принесе для найбільшої продуктової мережі України АТБ (і не тільки АТБ), і як німецька мережа супермаркетів позиціонуватиме себе в Україні – читайте нижче в статті.
Війна цін…
Німецька продуктова мережа славиться своїми низькими цінами. Це відбувається завдяки покупці товарів великими партіями, що у підсумку дає можливість контролювати собівартість продукції. Також Lidl не користується послугами посередників, через яких і зростає кінцева ціна товару. Як і АТБ, Lidl продають товари власного виробництва, і економить на обладнанні (товари лежать просто в коробках на полицях).
Хоча Lidl також не без недоліків: наприклад, обмежений вибір товарів. Тобто якщо Lidl можуть запропонувати покупцям близько 2 тис. найменувань унікальної продукції, інші великі супермаркети пропонують вибір товарів у 10-30 разів більше. Але навряд чи для пересічного продавця це становить велику незручність.
…І зарплат.
Справа в тому, що на додачу до низьких цін мережа німецьких супермаркетів також виплачує своїм працівникам значно більші зарплати – приблизно на 25% більше, ніж їхні конкуренти. Приміром, в Естонії середня зарплата продавців у місцевих супермаркетах становить близько 800 євро, а Lidl обіцяють виплачувати близько 1000 євро. Зрозуміло, що такий підхід до формування зарплат суттєво змінює правила гри на торговому ринку.
Такий сценарій прогнозується і в нашій країні (за умови, якщо супермаркети Lidl таки з’являться в Україні в найближчі декілька років). Тобто, якщо середня заробітна плата касирів в Україні становить близько 11 тис. грн., то в Lidl вони отримуватимуть близько 14 тис. грн.
Чи вплине такий підхід до формування зарплат на конкурентів Lidl?
Є серйозні підстави стверджувати, що смілива пропозиція німецької мережі супермаркетів може вплинути на їхніх конкурентів, які теж піднімуть рівень оплати праці для співробітників своїх продуктових мереж. Схожа тенденція простежується в кількох східноєвропейських країнах, в яких Lidl на додачу до війни цін розпочав «війну» заробітної плати.
Наприклад, про згадувану вже Естонію: збільшуючи рівень зарплат, німецька продуктова мережа прагне у такий спосіб привести вісімсот працівників у свої супермаркети, «приманивши» їх за допомогою вищої зарплати. Можливо, у такий спосіб вдасться вирішити проблему нестачі робочої сили в торгівлі, тим паче, що плинність кадрів у продуктових магазинах завжди була високою. |