Дослідження «KPMG 2021 CEO Outlook Pulse», яке проводилося відомою компанією KPMG, продемонструвало напрямок думок авторитетних представників керуючої ланки низки європейських компаній, щодо очікування нормалізації ситуації із пандемією коронавірусу та сприйняття нових правил та змін, що з’явилися в цьому напрямку завдяки впливу кризи.
Якщо, минулого року, більшість керівників, які взяли участь в опитуванні були зосереджені на зберіганні певної стабільності бізнесів власних компаній, цього року, вони вже починають готуватися до повернення світу на свої звичні «рейки». При цьому, більшість респондентів не схиляються до віри у швидке нормалізування ситуації в економіці світу.
Згідно з додатковою інформацією по дослідженню, спілкування з респондентами відбувалося навесні поточного року, та результати свідчать про те, що керівники підприємств та компаній, виконавчі директори та інші відповідальні особи, вже розробили та почали впроваджувати більш чітку (у порівнянні з минулим роком) стратегію виходу на докризові показники росту та, навіть, плани щодо розвитку. Розраховане це все, в основному, на середньострокову перспективу.
Цілком, результати прогнозів, які дослідники отримали від учасників дослідження, можна представити таким чином:
- 31% респондентів-керівників сподіваються, що вже цього року, принаймні, розпочнеться процес повернення бізнесу до норми;
- 45%серед респондентів, реально бачать настання покращень в цій ситуації, не раніше наступного, 2022 року;
- до того ж, 24% учасників дослідження (керівники та власники бізнесу) запевняють, що завдяки кризі, їх бізнес «змінився назавжди».
Разом з цими питаннями, більшість опитаних респондентів стурбовані питанням вакцинації. 61% респондентів-роботодавців, наразі, вирішили дочекатися суттєвих результатів процесу вакцинації людей, принаймні, на ринках, де вони мають комунікацію, й лише після цього, масово виводити персонал до офісів та робочих приміщень.
Три чверті компаній не поспішають та очікують стабілізації ситуації на ринках країн, де вони продають свої продукти та послуги, й лише 5% роботодавців підтвердили, що на їх активність більше впливає не стан ситуації, а дії їх конкурентів. |