Сезон полювання на порушників у сфері праці в Україні відкрито та численні відповідні контролюючі органи планують велику кількість перевірок.
Юристи вже зараз радять компаніям заздалегідь привести власні справи на підприємстві, зокрема ті, що стосуються найманих працівників, у належний порядок, оформляючи офіційно всіх працівників, щоб уникнути чималого штрафу.
Крім того до буденних справ бізнесменів, до України повертаються й різні податкові перевірки. Починаючи вже з осені, а саме з 1 вересня 2020 поточного року, планується проведення інспекцій компаній та підприємств, позбавлених будь-яких обмежень. Найбільший акцент органи перевірки планують зробити на наявність неоформлених працівників, зокрема, «в ряді найбільш проблемних в цьому плані сфер» української економіки.
Тож діюча до 31 серпня карантинна норма, що дозволяла проводити контролюючим органам перевірки лише у виняткових випадках, закінчує свою дію, а значить, готуватися треба серйозно та вже зараз. Завадити напливу контролюючих органів із перевірками може лише продовження дії умов карантину, ініційоване Кабінетом Міністрів України.
При тому, що велика ймовірність продовження карантину все таки існує, аналітики радять платникам податків все ж бути готовими до перевірок, в тому числі таких, які проводять податкові органи.
Також, Верховною Радою України прийнято закон №466-IX, який несе чимало змін до вітчизняного Податкового кодексу, та які стосуються повноважень контролюючих органів.
Наприклад, згідно Закону, українські контролюючі органи наділені наступними правами:
- «аналізувати фінансове становище платника податків, який має податковий борг, і стан забезпечення такого боргу податковою заставою;
- звертатися до суду про надання дозволу на погашення усієї суми податкового боргу або його частини за рахунок майна платника податків, яке перебуває у податковій заставі;
- проводити перевірки з питань дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору з найманими особами), а також в частині дотримання податковим агентом законодавства про оподаткування виплаченої (нарахованої) найманим особам зарплати, пасивних доходів, додаткових благ, ін. виплат та відшкодувань, які підлягають оподаткуванню;
- отримувати від платників податків інформацію, документи і матеріали, що стосуються обліку та адміністрування мита, акцизного податку, податку на додану вартість, ін. податків, які стягуються в зв'язку з ввезенням (пересиланням) або вивезенням товарів (пересилання);
- проводити аналіз і здійснювати управління ризиками з метою визначення форм та обсягів митного контролю.»
Сам Податковий кодекс України, теж було доповнено новими підставами, що можуть стати такими, що ініціюють перевірку, наприклад коли «контролюючим органом після проведення документальної планової або позапланової перевірки отримана інформація і / або документи від іноземних державних органів, що стосуються питань, які були предметом під час попередніх перевірок платника податків та свідчать про порушення податкового, валютного та ін. законодавства».
Підставами для візиту інспектора з перевіркою можуть ставати наступні:
- звернення працівника;
- зверненням фізичної особи;
- наявність рішення керівника Держпраці після аналізу інформації ЗМІ та інших джерел;
- наявність рішення суду;
- повідомлення посадових осіб органів державного нагляду (контролю), правоохоронних органів;
- інформація Держстату, Державної податкової служби, Пенсійного фонду, профспілкових органів про порушення прав працівників, за дорученням прем'єр-міністра України, за зверненням уповноваженого Верховної Ради з прав людини, за запитом народного депутата;
- в разі невиконання вимог припису.
Представники контролюючих органів запевняють, що переживати нема чого, якщо бізнес чи виробництво працює згідно чинного податкового, фінансового, валютного, трудового й будь-якого іншого законодавства України, сплачує обов'язкові платежі до бюджету, ретельно оформляє трудові відносини з працівниками.
|