За повідомленням пресслужби Міністерства економіки, впродовж двох останніх років розрив в оплаті праці жінок і чоловіків продовжує скорочуватись. Якщо порівнювати між собою 2020-й та 2021-й роки, то розрив скоротився майже на 2%, а за останні 5 років – аж на 7,4%.
Коштовності — це не тільки ознака високого рівня добробуту людини. Це символіка, стиль, мода, магія, мистецтво, прояв почуттів: недаремно при освіченні в коханні дарують обручку і все стає зрозумілим без слів.
Продавець-консультант ювелірного магазину — Дмитро
Для багатьох людей дорогоцінності є предметом пристрасті і поклоніння, бо вони зачаровують, осліплюють, приголомшують, дивують, захоплюють... Любов до коштовностей непідвладна часу, економічним кризам, революціям та війнам — вона вічна. Сучасні технології обробки дорогоцінних каменів та благородних металів дають ювелірам повну владу над дарунками природи і дозволяють створювати надзвичайні речі. Про специфіку торгівлі коштовностями ми вирішили поспілкуватися з продавцем-консультантом ювелірного магазину Дмитром.
-
Скажіть, будь ласка, пане Дмитре, чи багато людей купують коштовності, адже вони недешеві?
-
Звісно за обсягом продажу ювелірні вироби поступаються продуктам харчування, але їх купують часто. Є і постійні клієнти. Люди дарують прикраси тим, кого кохають, вітають із днем народження та іншими визначними подіями або просто, як вияв кохання. Перед святами значно зростає обсяг продажу таких подарунків, і це приємно, адже ти допомагаєш людям дарувати радість іншим. Часто наш магазин відвідують сімейні пари, батьки з дітьми, закохані — ця категорія покупців обирає прикраси спільно, інші приходять самі, тому що прагнуть зробити комусь приємну несподіванку. Не завжди покупець купує річ одразу: багато людей приходять кілька разів, цікавляться, прицінюються, обирають, вагаються, інколи замовляють, і врешті-решт більшість із них купує завітну коштовність. До речі, чимало залежить і від професіоналізму продавця-консультанта.
-
Чи можна відрізнити підробку під коштовність «неозброєним оком»?
-
Якщо підробка зроблена майстерно, то виявити це неозброєним оком практично неможливо, необхідно запрошувати спеціаліста. Але щоб люди не створювали собі зайвий клопіт, купувати ювелірні вироби краще в фірмових магазинах, які отримують свою продукцію від ювелірних заводів, та надають своїм покупцям належні гарантії. Але якщо куплений у магазині товар виявився неналежної якості з вини виробника, то покупець має право на заміну цієї речі аналогічною або на безкоштовне усунення недоліку. Звісно, не йдеться про ті випадки, коли дефекти виникають з причини недбалого або необережного ставлення до ювелірного виробу, адже поводитися з коштовними речами слід обережно, бо вони делікатні.
-
Як Ви знайшли цю роботу? Чи подобається вона Вам?
-
Взагалі в торгівлю я потрапив випадково: мені була потрібна робота, і мій товариш рекомендував мене на посаду продавця-консультанта. Я спробував, і в новій для себе галузі працюю вже 5 років. Саме цю роботу я знайшов через мережу Інтернет: розмістив своє резюме, роботодавців зацікавив мій досвід роботи, і я пройшов конкурсний відбір. Потім мене направили вивчати основи ювелірної справи, я склав іспит і пройшов тренінг техніки продажу. Робота продавця-консультанта складна, і підходить людям, які уміють спілкуватися. Необхідно не тільки засвоювати величезні обсяги інформації, але й приділяти максимальну уваги кожному клієнтові, навіть якщо він не збирається зараз нічого купувати. Варто привчити себе бути завжди привітним і посміхатися, навіть якщо в тебе поганий настрій чи особисті проблеми. І завжди пам’ятати, що продавець — це обличчя торгового закладу.