Бійці готельного фронту...
У відомому романі Ірвіна Шоу «Вершина пагорба» головний герой успішний консультант-продавець залишає свою роботу, велике місто і вирішає влаштуватися керуючим невеликого готелю в горах. Уявіть собі: розкішний готель у курортному місці, приємні постояльці, класична музика в холі...
Про особливості підготовки та роботи працівників сфери готельного бізнесу розповідає Людмила ГРИБОВА, декан факультету довузівської підготовки та підвищення кваліфікації Київського університету туризму, економіка та права.
|
У західних готелях за промахи не штрафують, а звільняють
| |
Про сучасні методи роботи в готелях
Наразі ні в кого не виникає сумніву, що успіх роботи підприємств сфери готельного бізнесу значною мірою залежить від кваліфікаційного рівня професійних кадрів. П’яти-зірковий готель може лишитися своєї категорії, якщо серветки на столі лежатимуть не під тим кутом, на гелі для душу у ванній кімнаті буде відсутній термін придатності, телефонна служба не відповідатиме після 3-го дзвінка, а інформаційна служба не зможе задовольнити запит клієнта протягом 24 годин. Це означає, що співробітники готелю незадо-вільно виконують свої обов’язки. Готель, що має певну кількість зірок, повинен мати й відповідний персонал, а для його злагодженої роботи насамперед потрібні менеджери різної спеціалізації: служби бронювання місць, прийому і розміщення гостей, організації телефонної та інформаційної довідок, планування стратегії економічного розвитку готелю...
Про тих, на кого слід рівнятися
Взірцем для переймання досвіду, безумовно, є західні готелі зі злагодженою структурою внутрішньої організації роботи. Західний менеджмент — це команда з чітко розподіленими обов’язками. Стандарти роботи західних готелів передбачають найвищу кваліфікацію спеціалістів усіх рангів. Так, менеджер служби покоївок в одному з готелів була звільнена за те, що одна з її співробітниць не знала, що треба розбудити постояльця, внаслідок чого гість запізнився на важливі переговори. Рівень підготовки персоналу виявляється в умінні вирішувати проблеми самостійно. Якщо, наприклад, покоївці не вдається порозумітись з клієнтом, це свідчить про її непрофесійність.
До речі, у західних готелях за промахи не штрафують, а звільняють.
Про український досвід у готельній галузі
Київський університет туризму, економіки і права не лише готує фахівців за напрямками «туризм», «готельне господарство». Вже кілька років при університеті працює Навчально-курсовий центр підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації працівників сфери туризму, готельного та ресторанного бізнесу. Найчастіше центр підготовки виконує корпоративні замовлення, працюючи з персоналом певного готелю, підприємства рекреації, ресторану тощо. Навчання проходять у вигляді семінарів на базі університету з використанням існуючих лабораторій, зокрема, в навчально-виробничій лабораторії «Готель «Гостинність», Українсько-німецькому центрі ресторанного навчання, навчальному барі. Надзвичайно актуальним є удосконалення знань іноземних мов персоналу в індустрії гостинності.
Загалом існуючі в університеті навчальні програми з підвищення кваліфікації працівників готельного та ресторанного сервісу неодноразово підтверджували свою якість. Серед наших партнерів — київські готелі «Україна», «Дніпро», «Експрес», «Мир», «Воздвиженський». Для працівників цих підприємств ми постійно проводимо навчання з підвищення кваліфікації у вигляді семінарів, тренінгів, практичних занять як на базі університету, так і на базі замовників.
Про перспективи розвитку сфери гостинності
Готельний та туристичний бізнес сьогодні — один з найперспективніших у всьому світі. За даними міжнародної ради з туризму, в найближчі 10 років індустрія туризму збільшиться втричі і стане галуззю номер один в усьому світі. Згідно з прогнозами, у ній буде задіяно понад 328 млн чоловік. А це означає насамперед створення додаткових робочих місць.
Сьогодні лише у центрі Києва розташовано 22 готелі на 4,5 тис. номерів. У 2003 році Київ відвідало 138 тис. іноземних туристів. За даними фахівців, влітку 2004 року кількість іноземних гостей збільшилась на 30%. Нагадаємо, що в середньому іноземці витрачають в столиці України приблизно $500 на день...
|