Хоча б раз у житті ми лікувалися за бабусиними рецептами, що досить часто це допомагало у виздоровленні. Бо за цим стоїть багатовіковий досвід і знання народу. Наприкінці XX ст. виникла необхідність у створенні структури, яка б збирала й аналізувала ці знання, давала б рекомендації.
Викладач зі своїми студентами-випускниками
-
Потреба у нових фахівцях-лікарях, які б володіли класичними методами медицини, знали основи народної та нетрадиційної медицини, можливо, глибше вивчали цю давню мудрість, виникла давно, — розповідає Ірина Антонівна Оверченко, директор навчально-методичного центру медичного інституту АУНМ. — Саме таких спеціалістів готує Медичний інститут народної медицини, який було засновано 1992 року. Це навчальний заклад нового типу, престиж якого зростає щороку, бо поєднання класичної та народної медицини — не данина моді, а необхідність.
-
Як здійснюється навчання і які методи використовуються?
-
Навчання проходить за учбовими планами та програмами державного стандарту, що містять додаткове вивчення дисциплін із циклу «Народна та нетрадиційна медицина». Це такі предмети, як фармакогнозія, фітотерапія, гомеопатія, мануальна терапія, рефлексотерапія, іридодіагностика та інші. Вивчення їх залежить від рівня та фаху підготовки. Це має важливе значення у формуванні особистості лікаря, лікаря-стоматолога, фельдшера, медичної сестри — людей гармонійних, всебічно розвинених. Сьогодні звичайні медичні заклади вводять лише елективні курси з народної та нетрадиційної медицини, наприклад, 36 годин фітотерапії (лікування травами). А у нас такі заняття займають понад 700 годин. Студенти ознайомлюються з основою народної медицини: вивчають не тільки назву квітки, а й увесь спектр її дії і застосування.
-
Що є основним для формування особистості лікаря?
-
Щодо формування особистості лікаря, то тут навчальним процесом передбачено насамперед виховання лікаря-професіонала, якому притаманні глибокі знання в галузі медицини, людської душі, серця, здатність розуміти іншу людину. Хворим потрібен лікар-гуманіст, лікар-психолог, лікар-вихователь, тому викладаються такі курси, як «Культура спілкування», «Культура розумової праці», що сприяють розвитку здібностей до навчання й спілкування. Обов’язковим є курс військової підготовки, після якого студенти отримують свої «зірочки». Все це надає можливість випускнику нашого навчального закладу стати конкурентоспроможним на ринку праці. Ще цього року інститут приєднався до впровадження в навчання засад Болонського процесу, зокрема, з I курсу медичного факультету за спеціальністю «Лікувальна справа».
-
А чи є в інституті післядипломна підготовка лікарів?
-
Звичайно, у нас є інтернатура (термін навчання, залежно від спеціалізації, становить від 2 до 3 років) за напрямками: сімейна медицина, хірургія, фтизіатрія, стоматологія, педіатрія; магістратура (від 2 до 3 років); є курси тематичного удосконалення лікарів з актуальних питань народної та нетрадиційної медицини. Також відкриті аспірантура й докторантура.
-
Хто викладає в інституті?
-
Понад 300 висококваліфікованих викладачів здійснюють підготовку наших студентів, серед яких багато відомих вчених. Наприклад, кафедру фармакології очолює Туманов В. А., доктор медичних наук, професор, лауреат Державної премії України, кафедру хірургічної стоматології — Тимофєєв О.О., заслужений діяч науки і техніки України, доктор медичних наук, професор, кафедру фітотерапії — Гарник Т. П., доктор медичних наук, професор, Голова Комітету з питань народної та нетрадиційної медицини МОЗ України та інші. Вони — наша гордість. В інституті взагалі кожний п’ятий викладач — доктор наук, а кожний другий — кандидат наук. Їхній пошук спрямований на наукове обґрунтування найефективніших методів в галузі як класичної, так і народної медицини.
-
Чи потребує навчання у вашому медичному закладі певної оплати?
-
Нічого не поробиш, за гарне навчання треба платити. Це приблизно 6-7 тис. грн на рік. Пільги поширюються лише на відмінників. А у студентів є можливість за направленням інституту під час канікул поїхати до Великобританії, набути практичного мовного досвіду й заробити собі гроші на освіту.
-
Які вимоги ставляться перед абітурієнтами?
-
Абітурієнти повинні скласти вступні іспити. Набрати певну кількість балів за тестовою системою. У нас надається право вибору профільної дисципліни, наприклад, хімії, або біології, або фізики. А от складання іспиту з української мови (диктант) — обов’язкове для всіх. Система тестів буде на користь майбутнім студентам, оскільки Державні Ліцензійні іспити проходять також у формі тестів «Крок-1», «Крок-2», «Крок-3». І головне, для засвоєння всього найпрогресивнішого, що надбала сьогодні не тільки класична, а й народна медицина, — вікових обмежень в нашому інституті немає.