Наука про чужі гроші
«Після отримання диплома ВНЗ навчання не закінчується. За півроку-рік спеціалісту слід відвідати спеціалізовані курси чи тренінги й продовжувати накопичувати знання постійно. Особливість сучасної освіти — безперервне навчання..»
|
|
Банківська сфера була названа абітурієн-тами однією з найперспективніших щодо кар’єри (соціологічне опитування ЗМІ 2004- 2005 рр.). За твердженням викладачів ВНЗ, більшість дисциплін засвоюється студентами набагато краще, якщо обґрунтовується прикладами зі сфери фінансів. Отже, гроші цікавлять молодь в різних ракурсах: як засіб життєдіяльності, еквівалент винагороди і як товар, з яким можна працювати на сучасних економічних ринках. Але робота з грошима вимагає від спеціаліста професійних знань, причому, не класичних та теоретичних, а сучасних і практичних. Отже, де можна отримати таку освіту в столиці?
- |
Українська фінансово-банківська школа при КНЕУ (УФБШ) — вищий навчальний заклад 4-го рівня акредитації, заснований у квітні 1994 р. для підвищення кваліфікації, підготовки і перепідготовки працівників фінансово-кредитних установ та викладачів фінансово-банківських дисциплін, — розповідає Михайло Савлук, директор школи, доктор економічних наук, професор. — Значну роль у становленні нашої школи відіграла допомога ЄС за програмою ТАСIС
|
|
- |
Отже, методична програма не вітчизняна, а запозичена ? |
- |
Два роки викладачі з Англії та Німеччини створювали програмне забезпечення та матеріальну базу нашого закладу, але закордонні програми у чистому вигляді не підійшли українській аудиторії слухачів. Тому більшість наших методик — синтезовані й адаптовані варіанти з різних країн.
|
- |
Які відділення працюють у школі? |
- |
Школа працює за такими напрямами:
- навчання фахівців на четвертому освітньому рівні «Магістр» за спеціальністю «Банківська справа» (очно - заочна форма, для осіб з вищою освітою на рівні «Спе-ціаліст», «Бакалавр»);
- підвищення кваліфікації фахівців банківської справи;
- навчання фахівців за короткостроковими професійними програмами для підготовки до складання кваліфікаційних іспитів (валютних дилерів, оцінювачів, банківських аудиторів, тимчасових адміністраторів та ліквідаторів банків);
- підвищення кваліфікації касирів з експертизи грошових знаків, цінних паперів та документів;
- початкова професійна підготовка молодших банківських службовців (дистан-ційна форма);
- кваліфікаційні курси з підготовки бухгалтерів на базі загальної освіти;
- підготовка до складання іспитів за міжнародною програмою «Сертифікований бухгалтер та аудитор», до якої входять два рівні: САР — сертифікований бухгалтер-практик, СІРА — сертифікований міжнародний професійний бухгалтер.
|
- |
Який термін навчання? |
- |
За магістерською програмою без базової економічної освіти — два роки навчання, з базовою економічною освітою — рік. Другий диплом ВНЗ передбачає чотири роки навчання, а на заочному відділенні без вищої економічної освіти — шість років.
|
- |
Чи змінився соціальний статус ваших учнів за останні роки? |
- |
Спочатку ми навчали переважно працівників банків, що підвищували рівень кваліфікації. Їх навчання оплачував роботодавець. Сьогодні більша частина — страхові агенти, які навчаються за власний кошт.
|
- |
Як часто спеціалістам банківської справи необхідно підвищувати кваліфікацію? |
- |
Після отримання диплома навчання не закінчується. За півроку-рік слід відвідати спеціалізовані курси чи тренінги й продовжувати накопичувати знання постійно. Особливість сучасної освіти — безперервне навчання. Але я категорично проти популярного сьогодні «колекціонування дипломів». Професіонал, на мою думку, може поєднувати не більше двох споріднених напрямів вищої освіти, наприклад: юридичну та економічну, психологічну та педагогічну. Найоптималь-ніший варіант — вузька спеціалізація.
|
- |
Проблема української вищої освіти в тому, що ми постійно наздоганяємо реальні процеси сьогодення в навчальних методиках. Чому так відбувається? |
- |
Економіка, фінансова сфера в Україні переживають етап інтенсивних перетворень та змін, тому будь-які нововведення мають втілитися практично, засвоїтися спеціалістами, а вже потім отримати методичну форму в навчальних програмах. Саме в банківській сфері наздоганяти — не правильний термін, ми обробляємо в науковому контексті нові знання, а потім вже передаємо їх студентам.
|
- |
Кожна професія має свої правила та закони, чи є щось подібне в роботі з грішми? |
- |
Банківська справа — це робота з чужими грошима. І головне для спеціаліста — розуміння, що вони належать не установі, а конкретній людині, тому цій професії притаманний високий рівень відповідальності. Ризик та азарт може бути присутнім лише в приватному житті.
|
- |
Як ви особисто ставитесь до культу багатства та успіху? |
- |
Ставлюсь позитивно, адже в економічно розвинутій країні більшість людей приречена стати багатими. Прагнути фінансової стабільності — явище цілком природне та прогресивне, головне, щоб воно реалізовувалося не за будь-якої ціни. Багатство нації має зростати пропорційно до розвитку: моральних цінностей, рівня культури та свідомості.
| |