Поки ми спимо у теплих ліжках і затишних домівках – вони працюють цілодобово; поки ми відзначаємо новорічні свята чи просто відпочиваємо на вихідних з рідними чи друзями – вони перебувають за кермом. Так, ця професія оплачується непогано, але легкою її аж ніяк не назвеш. Перерахуємо труднощі, з якими стикаються далекобійники у своїй професії.
За останні 10 років кількість підприємств автосервісу збільшилася в 10 разів. За статистичними даними, щомісяця в Україні купують понад 10 тис. нових автомобілів; щодо вторинного ринку продажу, показники відсутні. Звичайно, що таку кількість продуктів авторинку має обслуговувати і більша мережа торгових точок.
Роботодавці при доборі персоналу до магазинів автозапчастин віддають перевагу молодим чоловікам, які знаються на машинах. Про специфіку своєї роботи розповідає Руслан Морус, продавець мережі автомагазинів ВАТ «Магнат-Авто»:
-
Пане Руслане, відкрийте секрет, чому роботодавці при доборі персоналу віддають перевагу молодим чоловікам?
-
Я працюю у цьому магазині вже понад п’ять років. Певне, за психологічними показниками ця сфера діяльності більше підходить чоловікам, хоча я знаю і жінок-продавців, які добре знаються на технічних питаннях сучасних авто і є професіоналами в своїй сфері. Отже, незалежно від статі цей сектор працевлаштування, передусім означає стабільний прибуток. По-друге, чоловік ви чи жінка — ця робота видається мені цікавою для всіх.
-
Ви маєте торгову освіту?
-
(Усміхається) Зовсім ні. Я дипломований спеціаліст, закінчив економічний факультет Університету, але працюю продавцем...
-
...? Невже фахівець з економічних питань не може сьогодні працевлаштуватися у Києві?
-
У певний час я вирішив заробляти кошти самостійно і перевівся на заочне відділення. Згодом брат запропонував мені роботу в магазині автозапчастин. Освіту я маю, але залишати своє місце або шукати долі бухгалтера бажання не виникало.
-
Який графік роботи і середні заробітна плата продавця?
-
Працюю три дні через три, з дев’ятої ранку до восьмої вечора. Середній прибуток — 200 у.о.
-
Чи існує конкуренція у цьому сегменті ринку, адже кількість автомагазинів постійно зростає?
-
Звичайно, це нормально в сучасному бізнесі, коли виграє у прибутках кращий підприємець. У нашому секторі важливо враховувати асортимент і потреби клієнтів, важливо дібрати колектив психологічно врівноважених людей, бо покупці з різними характерами.
-
Вважається, що саме водії емоційна і знервована категорія людей, як Ви вирішуєте конфліктні ситуації?
-
Часто-густо приходять водії, які вважають себе супер-знавцями, але, якщо спокійно і головне швидко пояснити такому клієнтові технічні переваги запропонованого товару — конфліктна ситуація не виникне. До речі, з жінками-водіями набагато легше спілкуватися, можливо тому, що вони мудріші. Утім, ті, хто претендує на вакансію продавця автозапчастин, має не тільки добре розумітися на всіх нюансах, а й володіти психологічними прийомами, знати систему продажу і бути тактовним при спілкуванні.
-
За п’ять років роботи Ви, напевне, вже володієте повними базовими знаннями та практикою роботи у цій сфері. Не плануєте відкрити власну справу?
-
Щоб відкривати власну справу в досить розвиненому бізнесі необхідно: зробити повний аналіз ринку, мати значне фінансове забезпечення і, звичайно, бажання піти з постійного місця роботи. Над цими питаннями я ще не замислювався, тому що вважаю себе хорошим виконавцем — професійним продавцем автозапчастин. Добра добувши, кращого не шукай...
-
Руслане, як Ви оцінюєте стан автосервісу по Україні в цілому?
-
Розвиток триває. Українці стають заможнішими, зростає можливість купувати автомобілі. Це означає одне: я та мої колеги без роботи не залишаться.
Відомо, що за всіма показниками торгова сфера є не тільки найприбутковішою, але й самою стабільною серед галузей бізнес-діяльності. Більше машин — більше СТО, більше автосервісних замовлень — більше постачальників автозапчастин. Залізна логіка сучасного бізнесу — вчасно встигнути. Отже, вивчайте ринки, а з інформації дізнаєтеся, де саме на вас чекають сьогодні.