Богемский хрусталь, Карловы Вары, «Стобашенная» Прага, две тысячи феодальных замков, всемирно известное пиво… Как минимум, «пять причин», чтобы посетить Чехию. Но не только осмотр местных достопримечательностей привлекает тысячи украинцев в этот «Рим Севера, сердце Европы и самый драгоценный камень в короне мира», — как живописал страну великий Гете. Многие наши соотечественники уезжают в Чехию, привлеченные возможностью трудоустройства и открытия малого бизнеса. И в этом ракурсе стоит присмотреться к сказочной стране повнимательнее.
Сімейний бізнес родини Ільчуків був започаткований ще в 2009 році. На початок військової агресії рф потужність їхнього виробництва складала близько 120 тонн вирощених печериць щомісяця. Початок війни, зрозуміло, порушив виробничі процеси. Попри всі труднощі, родина Ільчуків вирішила не залишати свій бізнес напризволяще, і надалі вирощувати смачні гриби. Тепер уже для того, щоб готувати гарячі обіди для військових та тероборони.
Серед багатьох нових професій, що остаточно ввійшли в наше життя, є професія маркетолога. Розповідає Наталя ШКАРІВСЬКА, студентка одного з київських вищих навчальних закладів (факультет соціології), й одночасно фахівець-початківець з основ маркетингової діяльності фірми «Бізнес-Ліга».
-
Наталю, скажіть, чи не важко Вам дається таке сумісництво?
-
Відразу було важко, але не фізично, бракувало знань, необхідного досвіду. Тепер я на четвертому курсі і вже понад рік працюю: поступово все стало на свої місця. Переваги очевидні. Доки навчатимусь (а вчитись мені ще 2,5 роки, бо планую закінчити магістратуру), буду поглиблювати знання, а робота дасть можливість закріпити їх на практиці. Крім того, набуду необхідного досвіду, і після одержання диплома сподіваюсь вийти на якісно новий рівень. І що особливо привабливо: я — не киянка, але маю змогу сама, без допомоги батьків, утримувати себе (заробляти крім стипендії ще понад 600 гривень на місяць за неповний робочий день).
-
Що привабило Вас у цій професії?
-
Працювати у сфері маркетингу престижно, цікаво і, впевнена, у майбутньому буде надзвичайно матеріально вигідно. До того ж, людина я комунікабельна, тому мені до вподоби брати участь у виставках, ділових зустрічах, підтримувати зв’язки з громадськістю.
-
У чому Ви вбачаєте перспективи?
-
Наше життя показало, що економічна ситуація в Україні останні три роки стабілізується, розвивається малий і середній бізнес. А раз бізнес розвиватиметься, значить і попит на фахівців нашої спеціальності зростатиме.