Тому перші фахівці з основ рекламно-маркетингової діяльності були за освітою ким завгодно: фахівці суспільно-політичних наук, психологи, технологи, аналітики. Тоді ж в Україну ринулись фахівці із-за кордону (головним чином із Західної Європи, Америки, Росії), які і працювали і одночасно навчали наших спеціалістів премудростям нової для нас науки.
Якщо проаналізувати дані діаграми, зробленої на основі попиту на вищезазначені спеціальності (за матеріалами газети «Пропоную роботу» за 2004 рік), то можна зробити певний висновок. З діаграми видно, що дійсно існує попит на вакансії даного профілю. Скажімо, найбільший попит на досвідчених аналітиків-маркетологів. Чим глибше розвивається бізнес, тим стає очевиднішим, що успішне ведення справ тісно пов’язане зі співпрацею з маркетологами. До них ставляться надзвичайно високі вимоги (досвід роботи від 3-5 років, освіта базова, успішні результати), отже, і відповідна винагорода — $350-500.
Попит на вакансії фахівців другого (менеджери-маркетологи) і третього порядку (телемаркетологи) також значний (52%). Це «піднощики снарядів», люди, які збирають різнобічну інформацію, частково її обробляють. Вимоги до них нижчі, відповідно і матеріальна мотивація нижча ($150-350). На четвертому місці за попитом — фахівці-викладачі різного рангу.
Ось тут і розпочинається найцікавіше — саме в цих 11% — прихований ресурс попиту на спеціалістів цієї сфери бізнесу. Спробуємо підрахувати скільки кадрів може підготувати (перепідготувати) один такий фахівець (враховуючи, що 99% всіх його абітурієнтів мають вищу освіту і приблизно 67% із них уже мають досвід роботи в цій сфері — це ті ж самі менеджери-маркетологи і телемаркетологи, що бажають перейти на вищий рівень).
Це складає майже 120-160 чоловік на рік (два випуски по 60-80 осіб). Звідси висновок, що реальний попит на кваліфіковані кадри в цьому бізнесі високий. Тому варто звернути на це увагу всім зацікавленим. У цій сфері бізнесу вимальовуються прекрасні перспективи.