Термін менеджер англійського походження (manager від manage — керувати) — професійний керівник. В усьому світі посадовець-менеджер здійснює координацію, керування певною групою людей, напрямком діяльності, фірмою, тобто є директором. У нас працюють менеджери різного рівня: управлінці — їх мало — і, як правило, в тих компаніях, які свою управлінську систему будують за західним зразком; і менеджери рівня продавців — їх левова частка,— вони є продавцями-посередниками (з більшою чи меншою відповідальністю, рівнем зарплатні, обсягом та видом діяльності). Отже, надалі йтиметься саме про фахівців такого напрямку. Найталановитіший і найпрацездатніший менеджер не зможе досягти успіху, якщо він не вміє правильно організувати і спланувати свою роботу. Менеджер має вміти прогнозувати і моделювати розвиток свого напрямку діяльності, враховуючи можливі зміни в даній сфері, не заспокоюватися на досягнутому, шукати нові можливості і резерви, постійно ставити перед собою нові, складні, але реальні задачі.
Одним словом, він повинен постійно самоудосконалюватися і рухатися вперед. Рівень менеджера визначається умінням швидко знайти і прийняти конкретне правильне рішення щодо завдань, що виникають у процесі діяльності. Саме на цих спеціалістів фірма покладає відповідальність за пошук нового клієнта для збуту своєї продукції. Результат досягається різними способами: одні пропонують низькі ціни, інші — зручне місце розташування товару чи послуги та високу якість, треті — оперативність дій, широкий перелік послуг. Після погодження покупця придбати товар чи послугу, менеджер має забезпечити їхню доставку та оформлення відповідних документів. Від якості наданих менеджером послуг залежить прибутковість фірми та її подальша співпраця з покупцем.
Робота менеджера вимагає високої відповідальності, хоча людина не має права підпису на документах, але всі претензії у разі неякісного виконання роботи, покупець пред’являє менеджеру з продажу, з яким спілкувався і який вів його контракт.
Якщо ви уважно прочитали цю інформацію, то гадаю, зрозуміли, наскільки складна та відповідальна ця робота. Однак, ви таки вирішили спробувати. Є багато прикладів кар’єрного росту менеджерів, коли з менеджера по продажу початкового рівня людина перетворюється в спеціаліста вищого рівня. З кожним днем рутинної, проте плідної роботи, ви розширюватимете базу своїх клієнтів. Серед них обов’язково з’являться постійні ваші покупці, ваш напрямок діяльності неминуче буде розвиватися і ви не помітите, як зросте число ваших контактів, ви не будете встигати контролювати і виконувати все самі при такому обсязі роботи. І тут буде потрібна допомога ваших співробітників, які будуть працювати під вашим контролем. І ось ви вже не просто менеджер з продажу певної продукції, а провідний менеджер, якому підконтрольний цілий підрозділ робітників. Щоб ефективно здійснити цей план, ми рекомендуємо дотримувасись таких правил:
-
Будь-які ваші дії повинні бути осмисленими, вірте в свій успіх і запам’ятайте «Ніколи не буде так легко, як сьогодні» слова Бодо Шефера.
-
Чітко сформуйте для себе цілі, які ви хочете досягти при спілкуванні.
-
Відповідально ставтеся до інформації, що подаєте співрозмовнику.
-
Вмійте вислухати побажання свого співрозмовника, чим краще ви зрозумієте, що хоче ваш покупець, тим більший ви зможете запропонувати вибір товарів чи послуг.
-
Постійно підвищуйте свій професійний рівень, щоб успішно працювати. Спілкуйтесь з успішними людьми — і ви самі станете успішними…