ВКЛАСТИ ГРОШІ В «ЛЮДСЬКИЙ ФАКТОР» — ЗРОБИТИ ІНВЕСТИЦІЇ В МАЙБУТНЄ
Колись Роджера Сміта, голову правління «General Motors», один з директорів компанії запитав, що потрібно зробити щодо покращання опалення кабінетів (він розраховував на значні капіталовкладення в оновлення системи опалення та вентиляції). — Робіть те, що роблю я, — сказав Сміт і розстібнув піджак. — Носіть светр.
|
Жанна СЕРКІС, керівник Навчального Центру
|
|
СЕРЙОЗНІ ПИТАННЯ МАЮТЬ ПРОСТІ РІШЕННЯ
Як і всяка звичайна людина, час від часу я потрапляю до свого улюбленого супермаркету «Велика Кишеня»: так хочеться інколи поживитися чимось смачненьким, порадувати око широким асортиментом товарів і просто відпочити, прогулюючись рядами поличок, переповнених різноманітними продуктами. Там, до речі, можна зовсім несподівано знайти відповіді на життєво важливі питання. Наприклад, «як знайти роботу, не маючи спеціальної освіти?». В черзі, біля каси у «Великій Кишені» я несподівано стала свідком діалогу двох літніх жінок, які стояли переді мною:
— Скоро випускний вечір, і ми з дочкою просто розгублені: куди піти далі? Вона хоче вчитися тільки на заочному відділенні, щоб самостійно заробляти. Але де ж її візьмуть на роботу без освіти? Фірми, які пропонують навчання персоналу, певно, теж роблять це не безкоштовно та чи будуть гарантії стовідсоткового працевлаштування?
— Зовсім не обов’язково платити за навчання, — відповіла її співрозмовниця. — Моя сусідка працює касиром у «Великій Кишені», спеціальної освіти в неї не було і навчалась вона прямо в їхньому навчальному центрі. До речі, центр знаходиться зовсім поруч, в цьому ж супермаркеті на Оболоні і ми можемо все одразу узнати.
Жінки пішли, а мені закортіло дізнатися, чи насправді все може бути ТАК ПРОСТО? З цим запитанням я і прийшла до навчального центру мережі супермаркетів «Великої Кишені», що знаходиться на пл. Дружби народів, 6.
НЕХАЙ МЕНЕ НАВЧАТЬ
З того, що розповіла Жанна СЕРКІС, керівник відділу навчання та розвитку персоналу, кандидат психологічних наук, стало зрозумілим, що знайти собі роботу в мережі супермаркетів «Велика Кишеня» дійсно може кожна людина, яка має бажання працювати і проходить навчання в навчальному центрі. Відділок навчання та розвитку персоналу концентрує свою діяльність в напрямках розвитку персоналу (тренінгова робота, орієнтована на поглиблення знань і навичок персоналу за визначеними напрямками, а також адаптація та після навчальний супровід). Другий напрямок діяльності — навчання касирів та продавців-консультантів і продавців заприлавкової зони. Навчальний центр «Великої Кишені» нещодавно отримав ліцензію Міністерства освіти України, згідно з якою проводиться навчання за 4-ма спеціальностями: касир торгівельного залу, продавець-консультант, оператор та бухгалтер-касир. Після закінчення навчання слухачі отримують сертифікати та посвідчення про набуття первинної професійної освіти. Передусім ті, хто залишиться працювати в мережі магазинів, будуть навчатися безкоштовно. До того ж, всі бажаючі також зможуть отримати професію на рівні спеціальної середньої освіти. Бажаючі навчатися відбираються серед кадрового резерву відділку добору персоналу — їм гарантується працевлаштування в компанії.
Добір здійснюється рекрутерами компанії на основі анкетних даних та співбесіди з кандидатами. Потенційні працівники проходять первинне навчання протягом одного дня (продавці), або трьох (касири). Статус центру, що змінився у зв’язку з одержаною ліцензією, вплинув і на термін навчання — він подовжений.
В програмі: ознайомлення з принципами роботи компанії, її корпоративною культурою, правилами, мораллю, вимогами до персоналу. В практичній частині — набуття первинних навичок роботи з обладнанням, відпрацювання техніки упаковки товарів. Якщо протягом цього терміну людина остаточно вирішує, що буде працювати в компанії, навчання продовжується вже всередині корпорації.
Форми навчання різноманітні — тренінги, семінари, лекції, практичні заняття, бесіди, рольові ігри.
Кадрова політика «Великої Кишені» спрямована на створення умов кар’єрного росту для своїх співробітників, розпочинаючи з найнижчих ланок — так званий японський підхід до менеджменту. Люди, які виросли всередині компанії, більш лояльні в ставленні до компанії, відчувають її своєю родиною. Тому практично всі робітники, що працюють в компанії на високих посадах, починали працювати з продавців чи касирів.
Навчати свій персонал — це довгочасні інвестиції в майбутнє, адже самі люди є головним потенціалом компанії, і людський фактор найважливіший за комерцію. Знайти роботу в «Великій Кишені» дійсно просто — в кожному магазині мережі супермаркетів біля стійки адміністратора лежать анкети, які пропонують бажаючим стати співробітниками компанії. Потрібно лише, «не відходячи від каси», заповнити її, і зробити перший крок назустріч кар’єрі. Автор дозволив собі прихопити анкету кандидата — подарунок сусідові, який жаліється, що не може тривалий час знайти роботу.
|