Ми проводимо значну частину життя на роботі, тому ділові відносини становлять вагому частину міжособистісних стосунків між людьми. І якщо на роботі щось «не клеїться», якщо не складаються стосунки з іншими працівниками – такий стан справ інформує, що потрібно щось змінювати. Поговоримо про це.
Важливо, щоб між колегами панував дружній настрій. Як і в стосунках з начальством. Тоді працівник може працювати продуктивно, не відволікаючись на суперечки всередині колективу. Суперечки та непорозуміння відбирають енергію і псують життя, чи не так? В таких умовах складно говорити і про успіх в кар’єрі, і про самореалізацію.
Отже, як домогтися того, щоб вас поважали на роботі, і вважали чудовим працівником?
По-перше, ніколи не «влізайте» в чужі конфлікти. Навіть коли вас попросять виступити в якості арбітра. Бути третьою стороною в чужих сварках – це справа дуже невдячна. Вам складно буде догодити обом сторонам, і в результаті ви будете шкодувати, що піддалися спокусі спробувати себе в ролі мудрого судді.
По-друге, завжди дотримуйтеся свого слова. Якщо ви щось комусь пообіцяли, але потім зрозуміли, як-то кажуть, «заднім числом», що виконання обіцянки відбере, приміром, набагато більше часу, ніж ви розраховували – що ж, наступного разу будете обачнішими в своїх обіцянках. Інакше як вас поважатимуть колеги, якщо ви щось пообіцяли і не дотримали свого слова?
По-третє, тримайтеся доброзичливо навіть з тими колегами, які вам не надто симпатичні. І від вас ніхто не вимагає брататися навіки чи хрестити один в одного дітей, зовсім ні. Це означає, що буде достатньо звичайної привітності та вирішення робочих питань, от і все. І якщо вам доведеться змінити роботу, ви завжди можете звернутися до цих людей за порадою чи допомогою, якщо виникне така необхідність. Сила корисних контактів – велика річ, і ніколи в житті не знаєш, коли знадобиться допомога тієї чи іншої людини.
По-четверте, одягайтеся охайно і стежте за порядком на робочому місці, де б ви не працювали – в офісі чи простим робітником на виробництві. До неохайних людей одразу ж виникає відповідне ставлення, та й зустрічають завжди по одягу, чи не так?
По-п’яте, ставтеся відповідально до робочих обов’язків. Навіть якщо робота вам не надто подобається, і ви працюєте тільки з фінансових міркувань, приміром. Так, це буває непросто, але коли ви звільнитеся і підете працювати в інше місце, ви прихопите з собою позитивну рекомендацію. |