Поки ми спимо у теплих ліжках і затишних домівках – вони працюють цілодобово; поки ми відзначаємо новорічні свята чи просто відпочиваємо на вихідних з рідними чи друзями – вони перебувають за кермом. Так, ця професія оплачується непогано, але легкою її аж ніяк не назвеш. Перерахуємо труднощі, з якими стикаються далекобійники у своїй професії.
Погодні умови і здоров’я.
Молоді люди, які прагнуть стати далекобійниками, досить часто романтизують цю професію. Але… до першої своєї заправки на лютому морозі чи ремонтних роботах, які доводиться виконувати в сніг чи дощ, лежачи під вантажівкою і мерзнучи всім тілом. Так, робота далекобійника підриває здоров’я, і не тільки погодні умови цьому сприяють. Не будемо забувати про багатогодинне сидіння за кермом, яке призводить до болю в спині та ногах. А якщо й випадає кілька хвилин зробити фізичну зарядку, коли далекобійник зупиняється перекусити чи заправитися – цього буває аж ніяк недостатньо, бо після коротенької зарядки – знову багато годин за кермом.
Боротьба зі сном.
Сон – ворог будь-якого водія, не лише далекобійника. Досвідчені далекобійники, до слова, воліють їздити вдень, сідаючи за кермо на світанку і лаштуючись на ночівлю пізно ввечері. Молоді і недосвідчені водії, навпаки, вважають, що їздити вночі краще, адже на трасі, мовляв, менше машин, тому їхатиметься швидше. Але ці хибні уявлення швидко розбиваються об сувору реальність: витрачається чимало часу та енергії на боротьбу зі сном, та й імовірність аварій зростає, бо легко не помітити пішохода чи велосипедиста. Може так трапитися, що заснув за кермом, а отямився вже в кюветі. І це в кращому випадку.
Грабіжники і бандити.
На вантажі, які перевозять далекобійники, можуть покласти око грабіжники і бандити. Буває таке, що на стоянках вони підходять і кличуть водія на ім’я, щоб виманити з машини. Уточнимо – на ім’я, яке водії виставляють на лобовому склі. В цьому криється деяка хитрість – далекобійники пишуть не своє ім’я. І коли їх кличуть несправжнім ім’ям, стає зрозуміло, що це зовсім не їхні приятелі, з якими вони десь перетиналися раніше. Тому майте на увазі, що ця хитрість завжди спрацьовує.
Отже, що маємо в підсумку?
Так, молоді люди романтизують цю професію, бо й справді – можна проїхати за декілька років увесь континент, побувати в багатьох країнах, побачити фантастичні краєвиди на власні очі… але в підсумку цю професію легкою і романтичною аж ніяк не назвеш. Якщо ви надумали стати далекобійником, будьте готові до того, що вам доведеться звикнутися з безсонними ночами, постійними очікуванням вантажу, а також змиритися з періодичними поломками та ремонтом фури в будь-яку погоду. І не забуваємо, що відповідальність за цілісність вантажу і його вчасну доставку лежить саме на водієві. |