Автоматизація різних послуг, процесів виробництва та бізнес-процесів, яка почала поширюватися ще напередодні виникнення коронавірусної хвороби, а згодом, через пандемію набула статусу необхідності, суттєво зачепила не лише вищевказані аспекти людської діяльності, а й розповсюдилася й на сферу надання послуг.
Наприклад, близько двох тисяч світових ресторанів, із задоволенням використовують спеціальних роботів, замінив саме на них офіціантів-людей. Цікаво, що прототипом такого прислужника стала не людська істота, а… кішка.
BellaBot – саме так звуть унікальне створіння китайської компанії PuduTech. Робот, який на своєму екрані завжди демонструє котячу мордочку, може самостійно пересуватися залами ресторанів, розвозлячи їжу та напої клієнтам. Якщо гості не помічають робота, або зайняті та зволікають із тим, щоб забрати своє замовлення, робокішка починає нявкати, нагадуючи про себе.
Цікаво реагує пристрій й на спроби погладити себе за вухом. Як, й справжнім котам, гаджету доволі приємна така увага, й у відповідь, BellaBot говоритиме про те, що «рука господаря тепла». Проте, якщо такої уваги стане забагато, «кішка» може й розлютитися, нагадуючи відвідувачам, що вона «на роботі» та вимагаючи не затримувати її.
Минулого року, у 2020-у, цей пристрій був продемонстрований на виставці у Лас-Вегасі. Винахідники сподівалися зацікавити гаджетами суто китайські ресторани, але несподівано, пристрій набув шаленої популярності по всьому світу.
Україна намагається не зволікати з подібними оновленнями власного ринку праці, й принаймні, у столичній бібліотеці Українського дому, вже також працює подібний електронний бібліотекар.
Робот НП Лукаш, якого вигадали та застосовують для перевезення вантажів на Новій Пошті, став популярним співробітником, який працює із відвідувачами на першому поверсі Українського дому. Саме цій пристрій, пересуваючись поверхом може рекомендувати та надавати книжки для читання своїм відвідувачам, після котрих, він також й прибирає книжки.
Сканування QR-коду, який завантажує на мобільний пристрій спеціальний додаток, дозволить пройти реєстрацію, щоб «спілкуватися із роботом-бібліотекаром. А кілька запитань, на які треба відповісти під час реєстрації, дозволять роботу рекомендувати вам саме ту літературу, яка вам подобається.
Прочитав книгу у лаундж-зоні Українського дому, треба залишити її на столику, щоб кмітливий робот міг потім забрати її та відвезти до іншого відвідувача.
|