ВІЧНИЙ БІЗНЕС У СУЧАСНОМУ КОНТЕКСТІ
Ростислав РУЧКО,генеральний директор клубу «САКСОН».
Потреба людини в їжі, відпочинку, розвагах існувала завжди. Змінювалися лише форми. І якщо у період Середньовіччя королівська вечеря аж ніяк не відрізнялась одна від одної, то в наш час, будучи некоронованими особами, маємо вибір в усьому: що і де куштувати та як розслаблятися. Справа лише в тому, якому закладу віддати перевагу. Не останню роль у прийнятті рішення має рівень професіоналізму персоналу чи то кафе, бару, ресторану. |
|
Секретами добору персоналу ділиться Ростислав РУЧКО, генеральний директор клубу «САКСОН».
— Сьогодні приємно відпочити можна будь-де: повечеряти у класичному ресторані, покуштувати десерти у спеціалізованому кафе чи поєднати їжу, гру, танці в сучасному клубі. У Києві немає дефіциту подібних закладів. Проблема в іншому — у виборі закладу, де колектив працює як «єдиний злагоджений механізм». В ідеалі — фірма отримує стабільні прибутки, робітники — високу заробітну платню, а клієнти — задоволення від високого рівня обслуговування.
Добір персоналу для клубів має свої особливості. Працівники поділяються на три категорії: підрозділ керівників (керуючий, топ-менеджер), середній підрозділ та безпосередні виконавці.
Саме підрозділ керівників займається набором, навчанням та підготовкою персоналу для роботи у клубі.
Обов’язковою вимогою до фахівців є спеціальна освіта. Для керівників — вища освіта та досвід роботи: від офіціанта, бармена до адміністратора залу чи керівника.
Багато молодих й освічених мають необхідні знання, але у них відчувається брак досвіду, знань із психології спілкування. Тому для мене є цінними пошукачі із 3-4-річним стажем. Для керівників у ресторанному бізнесі обов’язковими, на мою думку, є вікові обмеження — за 30 років.
До 30 років, окрім досвіду, людина набуває стабільності: сімейний стан, високий рівень відповідальності. З такими співробітниками можна закрити головну проблему ресторанів, кафе та барів — крадіжки на робочому місці. «Стабільна людина» не стане ризикувати місцем роботи і прибутками родини, отже, таку людину легше зацікавити пільгами. Принциповим для мене є місце проживання колег. Адже, витрачаючи зайві кошти, час та енергію на дорогу, людина з меншим ентузіазмом виконує обов’язки.
Крім анкетування кожен пошукач проходить професійне тестування: «Впевненість у власних можливостях», «Наявність рис лідера» тощо. Під час співбесіди я намагаюсь змалювати претенденту реальну картину його кар’єрного росту впродовж року: не тільки посади, а й грошовий еквівалент.
Цікаво, але 10 років тому основною рисою керівника вважали професіоналізм, а нині — це довіра. Саме довіру я вважаю основою стосунків і продуктивної роботи в будь-якому бізнесі.
Претендентові на вакансію адміністратора-касира досить мати досвід роботи у нашій сфері та практичні навички роботи з касовим апаратом. Для цієї категорії працівників найголовніша людська риса — порядність, адже вони мають справу з грошима і саме від них залежить чіткість розрахунків витрат і прибутку закладу.
Третій підрозділ — виконавці: маркери, бармени, офіціанти. На ці посади ми набираємо молодь після 20 років, які вже мали якийсь досвід роботи і вважають роботу відповідальною справою та стабільним джерелом прибутку.
Вважаю, що вже при анкетуванні можна скласти портрет людини і визначити: чи зможе вона працювати у ресторанному бізнесі, але ніякі випробувальні терміни кардинально не змінять точки зору роботодавця. Робота упродовж всього життя — це і є той термін випробування, який показує, на що здатна людина. Головне сьогодні — знайти правильні орієнтири подальшого руху. Якщо ви розумієте, ким прагнете працювати — це вже добрий початок для перевірки своїх можливостей і чудова нагода знайти своє робоче місце в бізнесі, який бере початок ще з Давнього Риму.
|