У ПОШУКАХ ВПЕВНЕНОСТІ
Пам’ятайте, що діти будуть з вами поводитися так,як ви поводитеся зі своїми батьками. Фалес, грецький філософ і математик
У скрутне становище, коли доглядіти хвору і рідну людину не вистачає ані кваліфікації, ані часу потрапляє багато українців. А перед вибором: покинути вдало розпочату кар’єру чи займатися домашнім господарством постає майже кожна сьома жінка. І тоді зникають усі дрібні негаразди, на місце яких приходить одна єдина велика проблема: що робити, адже у ваших руках доля близьких і рідних вам людей? |
Ірина Панарина, генеральний директор агенції «Ближайший круг» | |
На щастя, сьогодні мережа агенцій домашнього сервісу та сфери послуг для населення переживає своє друге відродження. І збільшення останніх прямо вказує на те, що на ринку праці України з часом виникне брак кваліфікованих фахівців цієї галузі. У чому ж вихід і для роботодавців, і для пошукачів вакансій?
Коментує проблему Ірина Панарина, генеральний директор агенції «Ближайший круг»
— Ще десятиріччя тому наш приватний бізнес став повноцінним конкурентом державній фірмі «Світанок». Агенція «Ближайший круг» працює на ринку послуг лише рік. Але за цей час вже має свої доробки та безцінний досвід. За статистикою лише нашої агенції, попит на працівників сфери послуг зріс настільки, що кількість звернень збільшилася на 100%. Це вказує на зростання добробуту киян, а отже, і можливість мати не одну дитину, а багатодітну родину. При цьому більшість побутових проблем перекладається на працівників нашої агенції.
Потенційними роботодавцями для вакансії «няня» є люди забезпечені. Одні з них мають власний бізнес і не хочуть залишати улюбленої справи, інші — мають матеріальну можливість насолоджуватись життям: подорожувати світом, відвідувати театри та світські заходи. До третьої категорії належать родини, в яких народжується друга чи третя дитина.
З розвитком нашого бізнесу з’явилося чимало фірм-шахраїв, які пропонують за невеликі кошти (біля 30 грн) номер телефону роботодавця. Згодом виявляється, що це телефон державний і належить якійсь установі, а фірма-посередник вже не орендує приміщення. Існують агенції, які виконують стовідсотково посередницькі послуги й при цьому нічого не гарантують ані роботодавцю, ані пошукачеві.
Передусім про високий рівень агенції мають свідчити наявність легальних рекламних оголошень у ЗМІ та напрацьована база клієнтів. Такі агенції набирають персонал зі спеціальною освітою: няня — медична освіта, гувернантка — педагогічна. Після заповнення анкет всі пошукачі проходять психологічне тестування: на момент суперництва з батьками, на конфліктність та здатність не заважати повноцінним стосункам у родині. Особлива увага звертається на мотивацію: чим саме керується людина при працевлаштуванні — матеріальним збагаченням, чи самореалізацією за покликанням. Велике значення має здатність людини до навчання та самонавчання, адже кожному з пошукачів необхідна особиста підготовка та тренінг залежно від того, ким буде його клієнт: немовлям, дитиною дошкільного чи шкільного віку, підлітком, чи дорослою людиною.
Перед тим, як претендент іде працювати у родину роботодавця, окрім основних документів, які посвідчують особу, необхідна і наявність санітарної книжки зі стандартним медоглядом та в деяких випадках окремими довідками.
При наборі персоналу ми зіткнулися з тим, що претенденти не мають знань у галузі сучасних методик виховання, не знайомі з новими іграми, вправами для дітей. Тому при підготовці працівника домашнього сервісу проводяться спеціалізовані тренінги (тривалістю від кількох днів до двох тижнів).
Віковий ценз претенденток від 30 до 40 років має найбільший попит. Це жінки, які мають власних дітей і той досвід, що допоможе їм доглядати дітей клієнта. До того ж, цей період психологи вважають найактивнішим у контексті нашої теми. Для старших за віком претенденток буде важко проводити з дитиною активні заняття.
До молодих людей ставляться з деяким упередженням: безвідповідальні, неорганізовані, спрямовані на швидкий заробіток. Звичайно, існують винятки, коли молода людина вихователь від Бога. Часто це випускниці педагогічного університету чи студентки, які виросли в багатодітній родині. Таких дівчат беруть у няні до дітей від 3 до 6 років, тобто того віку, для якого вона є спеціалістом — в іграх, у підготовці до школи.
Щодо цінової політики агенцій сфери послуг, то психологічне тестування коштує приблизно 15 грн, сплата за працевлаштування (після місяця роботи у замовника) — 50% від заробітної плати, вартість тематичного тренінгу — від 25 грн. Гарантовано безкоштовне працевлаштування у випадках припинення дії контракту не з вини виконавця (контракт укладається терміном на 1 рік).
Гарантіями для замовника є безкоштовна заміна виконавця у разі хвороби зі збереженням робочого місця.
Я вважаю, що сьогодні в Україні нарешті розпочався «бебі-бум», — люди не бояться народжувати дітей і тому з’явилася впевненість і в подальшому розвитку діяльності і в успіху розпочатої справи.
|