«Особливість сучасних професійних училищ — кардинальна перебудова громадської думки щодо ПТУ. Сьогодні наші випускники мають престижні професії, стовідсоткові гарантії працевлаштування та перспективи кар’єрного росту. Час плине і приносить позитивні зміни в сферу вітчизняної освіти».
Лада ВОЛОШКОВА переконана, що ставлення українців до статусу «ПТУшника» суттєво змінилося на краще
-
Такі висновки легко зробити, виходячи з історичних фактів. Наше училище було засновано в 1923 році на базі заводу «Ленінська кузня» для підготовки слюсарів та ковалів, — розповідає Лада Волошкова, заступник директора з навчально-виховної роботи міжрегіонального вищого професійного училища зв’язку.— А з 1970 року активно розпочинається підготовка спеціалістів для галузі зв’язку. Так технічний прогрес спонукав освітян розробити методики навчання нових професій для того часу. Спочатку училище готувало лише телефоністів, а згодом було впроваджено навчання операторів відділень зв’язку.
-
За якими спеціальностями відбувається сучасний набір слухачів?
-
На базі 9 класів, з терміном навчання 3 роки (отримання повної загальної середньої освіти): оператор зв’язку, касир банківських установ, контролер ощадбанку, секретар керівника, слюсар механоскладальних робіт, слюсар-ремонтник. А от на базі 11 класів, з терміном навчання 1 рік, спектр спеціальностей суттєво розширюється: оператор поштового зв’язку, оператор електрозв’язку, адміністратор, секретар керівника, оператор комп’ютерного набору, обліковець (реєстрація) бухгалтерських даних, кабельник-спаювальник, електромонтер лінійних споруд телефонного зв’язку та радіофікації, радіомеханік з обслуговування та ремонту радіотелевізійної апаратури, радіомеханік з ремонту електронного устаткування, агент з туризму, екскурсовод.
-
Легко працевлаштуватися вашим випускникам?
-
Переважна більшість наших учнів одразу знаходить роботу, здобуває досвід, а потім продовжує підвищувати рівень кваліфі-кації. Менша частина прагне спершу здобути вищу освіту, а вже потім працевлаштовується за фахом. У будь-якому разі базова освіта в сфері зв’язку залишається стабільно затребуваною на ринку праці України.
-
Чи мають пільги ваші випускники при вступі до ВНЗ?
-
В першу чергу, всі випускники мають право продовжити навчання в училищі за третім ступенем, тобто отримати вищу освіту першого рівня, за спеціальностями: організатор поштового зв’язку (молодший спе-ціаліст) та діловод (молодший спеціаліст). Термін навчання — 1 рік. При бажанні молодої людини та високих оцінках зі спеціалізації ми направляємо випускників до ВНЗ на бюджетну форму навчання. Тому, я вважаю, сьогодні не існує жодних перешкод для тих, хто прагне здобути нові знання та досягти високого професіоналізму.
-
Факт, але декілька років тому в сферу зв’язку молодь йшла без оптимізму. Сьогодні ситуація змінилася?
-
Стабільний набір слухачів був в училищі завжди, але за останній час популярність галузі зв’язку стрімко зросла. Нині у нас навчається 1030 учнів. Я думаю, що ситуація змінюється на краще передусім за рахунок змін в масштабах країни. Зв’язківці працюють в сучасних, комфортних офісах, мають новітнє технічне забезпечення, володіють базовими знаннями з економіки та отримують достойну заробітну плату. Велику роль зіграло й державне забезпечення навчальних закладів. Ми маємо в розпорядженні 9-типоверховий учбово-побутовий комплекс, власний культурний центр та музей. Усі учні отримують стипендії та забезпечуються в разі необхідності гуртожитком. Стабільність і піклування про всі сторони розвитку люди-ни — основна перевага нашого закладу.
-
Часто-густо після «тепличних умов» навчальних закладів молоді люди повільно звикають до реальних обов’язків. Чи є в програмі навчання практичні заняття?
-
Специфіка нашої методики навчання — органічне поєднання теоретичних знань та практичних навичок. Тричі на тиждень з учнями працює майстер і на практиці закріплює всю отриману в аудиторії інформацію. Тому наші випускники не потребують адаптації в реальних робочих умовах і можуть одразу розпочинати виконання своїх профе-сійних обов’язків.
-
Хто викладає практичні заняття?
-
Більшість майстрів прийшла до викладацького колективу після набуття тривалого робочого стажу, але є серед майстрів і молоді спеціалісти, які закінчили наше училище, потім здобули вищу освіту і повернулися, щоб викладати. Я переконана, що українська освіта досягла рівня відповідності часу, коли молодий спеціаліст володіє тим багажем знань, яких вимагає сучасність, і може передати ці знання своїм наступникам.
-
Яким Ви уявляєте сучасного спеціаліста-зв’язківця?
-
Енергійна, цілеспрямована молода людина, яка знає не тільки, чого прагне, а й у який спосіб може цього досягти. Радує те, що наше наступне покоління буде на рівень вище за нас.