До професійної міграції, коли людина кардинально змінює сферу діяльності, ми вже звикли. І, коли медичний працівник успішно займається торговим бізнесом на фармакологічному ринку чи педагог відкриває репетиторську фірму, — вже нікого не здивуєш. А от мобільність нового покоління дійсно викликає і подив, і здорову заздрість, якої так бракувало старшому.
Про секрети успішного планування власної кар’єри розповідає Олександр Гень, майстер шиномонтажу ПП «Тіп-Топ-Сервіс»:
-
Пане Олександре, чому Ви обрали роботу саме на цій компактній СТО? Адже у великому автосервісному центрі набагато більше можливостей для молодих майстрів?
-
Не можна сказати, що я щось обирав. Я заочно вчусь в агроекологічному університеті на факультеті механізації. До Києва приїхав у пошуках реальної роботи. Особливого вибору й не було. Знайомий запропонував спробувати свої сили в автосервісі, і я погодився.
-
На яких умовах вас прийняли на роботу?
-
Умови, як я гадаю, типові для всіх приїжджих заробітчан: спершу я працював під наставництвом майстра, а згодом був зарахований на посаду майстра до штату фірми. Це правильно: випробувальний термін — гарантія і для роботодавця, і для пошукача. Він має побачити моє вміння та прагнення працювати, а я — переконатися, що робота для мене не юнацькі примхи, а мета реально заробляти гроші. За тиждень я знав, що хочу і можу працювати на цій посаді.
-
Який графік роботи майстрів шиномонтажу?
-
Кожна фірма встановлює власний графік залежно від обсягів роботи, розташування СТО. Ми працюємо з восьмої ранку до восьмої вечора — перша зміна, а звечора до ранку — друга зміна. За домовленістю можемо переносити свою зміну, все залежить від колективу. У нас — дружня чоловіча атмосфера, хоча і маленький колектив — 5 співробітників.
-
Не секрет, що на всіх СТО — фізично важка і брудна робота. А які вона приносить прибутки?
-
У середньому заробіток в день складає приблизно 30 гривень. Але це не остаточна сума — трапляється і більше, і менше. Головне — бездоганно виконувати свої професійні обов’язки, аби клієнт залишився задоволеним. Взагалі вважаю, що машину, як і будь-який механізм, можна досконало вивчити і самостійно. Сьогодні головна проблема — у психології людей, в їхній конфліктності чи навпаки, в відкритості та позитивності. Адже ми не просто виконавці, ми ще й продавці власних навичок, досвіду, спритності.
-
Олександре, риторичне запитання, а що далі? Як Ви плануєте власне життя, кар’єру?
-
Якщо випаде нагода, хочу спробувати власні сили в автосервісному бізнесі і відкрити власну справу. Але... спершу слід здобути вищу освіту, а потім постане найголовніше питання — кошти. Я не хотів би брати кредити в банках, а от чи вистачить у мене сили зібрати таку суму? Що буде завтра, напевне, ми і дізнаємося тільки завтра, а сьогодні я маю працювати, аби гідно жити і залишитися у столиці...
Усміхнений молодий хлопчина зовсім не знав, що ще можна розповісти жінці-журналісту про монтаж шин, до того ж ще й під’їхав новий клієнт. А щодо мене, то мені приємно констатувати, що нове покоління має таку класну рису характеру, як дієвість. Так що, панове, робота завжди є і для приїжджих з інших регіонів України, і для студентів-заочників. Було б тільки бажання...