Ми живемо в непрості часи, які постійно змінюються, змінюємось ми, змінюється світ речей, що нас оточує, змінюється бізнес. Власне, наш бізнес, пройшовши з 1989 по 1994 рік період зародження, з 1994 по 2001 р. період становлення та стабілізації, нині ввійшов у стадію свого поступового розвитку та зростання. А раз йдеться про зростання, то керівникам і власникам фірм необхідно чітко усвідомлювати куди, на основі чого, як, із ким і завдяки чому слід просувати свій бізнес. Перед підприємцями виникає півдюжини важливих питань, що безпосередньо визначають рівень розвитку їхнього бізнесу і не врахувавши яких, не оволодівши ними, вони ризикують наразитися на негаразди. Результатом чого можуть стати фатальні наслідки для справи, успішної кар’єри, соціального статусу. І на згарищі та руїнах колись успішної фірми пролунає сакраментальне запитання до себе: «Хто винен?» і «Що робити?»
Але щоб не було так сумно, варто прислухатися до порад фахівців, які рекомендують будь-які питання щодо планування, розвитку та визначення місця бізнесу передати на відкуп фахівцям-маркетологам.
Наразі ринок маркетингових послуг розвивається надзвичайно динамічно, десь на рівні розвитку рекламних комунікацій. Сьогодні кожна серйозна комерційна структура здійснює стратегічне планування розвитку власного бізнесу на 1-5 років, і робить це за допомогою спеціально створених підрозділів та окремих маркетингових компаній. Уже нині ці послуги коштують від $5 до 50 тисяч —і це лише початок.
Багато хто з бізнесменів вважає, що робити це досить просто. Але це лише поверхневе враження.
Система маркетингових і рекламних комунікацій з успішного просування на ринку товарів і послуг складається з:
-
видимої частини (того, що візуально відчуває обиватель) — назва торгової марки, логотип, упаковка, реклама, слоган;
-
невидимої (головної) частини (того, що недоступне для споживача, що розробляється фахівцями зі стратегічного
планування разом із провідними фахівцями підприємств і, що визначає успішну діяльність фірми).
До неї входить:
— формування системи іміджу торгової марки; позиціонування марки (кому і що вона пропонує, що відчувають споживачі); розробка стратегічних планів і цілей; який асортимент і на кого спрямовувати; коли і що виводити на ринок; як поводитися з конкурентами.
В основі стратегічного планування реклами і маркетингу лежать рішення про організацію продажу товарів і послуг, які базуються на ідеях, що дозволяють впливати на свідомість споживачів. Для цього слід вивчити «свого» споживача, знати його, зрозуміти, що він думає про продукцію вашої компанії і конкурентів.
Вивчення споживачів дає базову інформацію для стратегічного планування і дозволяє з’ясувати:
— мрії і життєві цінності споживачів посегментно (знаючи споживача, завжди можна мотивувати і схилити його до купівлі);
— як обирати продукт (як саме відбувається процес прийняття рішення щодо купівлі — це дозволить скласти схему впливу на споживачів і розробити систему ефективних продажів);
— уявлення про «ідеальне» обслуговування і продукцію, покаже очікування покупців, яке потрібно задовольнити;
— знання використовуваних ЗМІ (окреслити найефективніші комунікації для інформаційно-рекламної діяльності).
Стратегічне планування окреслює чітке розуміння місця торгової марки на ринку, дотримання вивірених цілей розвитку компанії на 1-3 роки з урахуванням конкуренції (маркетингової війни) і тенденцій розвитку ринку. Презентацію торгової марки в найпривабливішому вигляді для споживачів і відповідно до їхніх сподівань. Воно уможливлює керування продажами через маніпуляцію свідомістю споживачів (замість пасивного очікування купівлі). Дає можливість ведення ефективної конкурентної боротьби, впровадження новітніх розробок у виробництво та просування їх до споживача. Планово і систематично збільшує продаж товарів чи послуг торгової марки протягом 1-3 років (згідно терміну стратегічного планування), здійснюючи розумну рекламно-інформаційну діяльність.
У свою чергу реалізація стратегічного планування включає цілу низку скоординованих, вивірених, сформованих на основі фундаментальних досліджень та глибокого аналізу етапів.
Отже, можна переконатись у всій складності, важливості і доцільності маркетингових досліджень і стратегічного планування. Тому радимо звертатися до фахівців. До речі, як приклад, їх можна знайти і завдяки газеті «Срочно требуются!» Тому не гайте часу, сплануйте діяльність, позбавтеся негараздів...