РИНОК КРАСИ СТАБІЛІЗУЄТЬСЯ
У принципі, у кожного з нас є все: і власний ідеал краси, і власне дзеркало...
Євген Кащеєв,
сучасний російський автор
|
|
У 1988 році в Москві вперше на просторах СРСР пройшов конкурс краси «Московська красуня-88». Про цей конкурс і його переможницю Машу Калініну тоді писали всі ЗМІ. Ситуація на той час складалася вкрай просто: все, що відбувалося в Москві, негайно копіювалося радянськими республіками.
У тому ж 88 році Головному управлінню культури Київського міськвиконкому було доручене проведення міського конкурсу «Київська красуня-88». Першою офіційною красунею в Україні стала студентка Київського державного університету, філолог Даша Ніколаєва. У 1989 році кооператив «Інтермарк» заснував конкурс «Міс Київ-89». Це був перший комерційний конкурс в історії країни. Його переможниця Наташа Осмоловська тільки за випуск постконкурсних плакатів одержала гонорар, порівнянний з вартістю двох легкових автомобілів. У тому ж 1989 році бізнесом на красунях зайнявся київський комсомол, а точніше — Центр соціально-культурних програм «Статус», де вперше з’являється Сергій Матяш, директор центру, а нині — президент Національного комітету «Міс Україна». Центр проводить конкурс «Красуня Києва-90», переможці якого поїхали до Москви для участі в конкурсі «Міс СРСР». Там відбулася подія, що на довгі роки визначила напрямок, в якому дотепер проходять українські конкурси краси. У Москві Сергій Матяш зустрівся з директором із ліцензій конкурсу «Міс Всесвіт», який поділився з колегою принципами ліцензування національних конкурсів краси.
У 1990 році був проведений конкурс «Міс Україна», переможницею в якому була визнана Ольга Овчаренко. І почалася ера вітчизняних конкурсів краси по всій території України. Сьогодні, крім незалежних конкурсів, кожен масштабний фестиваль проводить окремі фірмові конкурси, не обминають видавати корони красуні великі модельні агентства в співдружності з періодичними виданнями для жінок.
Ажіотажний період повального захоплення модельним бізнесом в Україні минув, ситуація стабілізувалася на користь професіоналів із великими можливостями і діловими зв’язками за кордоном. У цьому бізнесі працюють переважно освічені випускниці курсів, шкіл, агенцій тощо.
Щодо перспектив цієї галузі — при наявності природних даних, певного стартового капіталу, таланту справляти враження та знайомств впливового кола людей — ви зможете зробити собі ім’я і відкрити власний бізнес. Розмови про те, що краса вона і є краса, навіть без грошей — теорія. На практиці ж потенційна модель регулярно витрачає на себе кругленьку суму: послуги масажистів, перукарів, косметологів. Періодичне відвідання солярію, басейну, спортивних та тренажерних залів і т.д. Насправді ринок праці моделей закритий без освіти, рекомендацій та протеже.
За статистичними даними одного з останніх номерів щотижневика «Пропоную роботу» із загальної кількості 181 оголошення рубрики «Шоу-бізнес» за вакансією модель розміщено лише 5 оголошень. Більшість бізнесменів з метою економії коштів віддають перевагу некваліфікованим претенденткам. Таким чином, природна краса молодих дівчат «продається» терміном — на період привабливості. Провідну позицію в рубриці займає вакансія танцівниці. За нею — вакансія «молода-приваблива», без посилання на вид діяльності, та працівники розважальних закладів: оператори ігрових залів, маркери, круп’є, адміністратори.
Реальним і успішно впровадженим для моделей виходом було і залишається гармонійне поєднання роботи моделлю та спеціалістом спорідненої галузі. Наприклад: модель-рекламний менеджер-актор-ведучий теле- і радіопрограм...
Лише у випадку гарантованого працевлаштування в іншій сфері, модель може впевнено займатися кар’єрою паралельно у двох напрямках. При цьому, популярніша робота часто є основною, а модельний бізнес — професійним захопленням, додатковим стимулом.
Віковий ценз також змушує моделей замислитися заздалегідь про вид своєї діяльності після 30...
Проте, ситуація зі статтю моделі склалася дещо інакше: брак чоловіків і надмірна кількість представниць жіночої статі призвели до того, що критерії добору моделі деформувалися. Для чоловіків — лояльніші, до жінок — прискіпливіші.
Для працівників розважальних клубів, казино ситуація протилежна — попит на дівчат є постійним, як і плинність кадрів. Щодо працевлаштування моделі, привабливої особи, професіонала чи новачка — гарантій не існує. Все залежить від порядності роботодавця, ступеня вашої наївності при виборі оголошення, особистих критеріїв та внутрішніх меж.
|